تاریخ : 1402,پنجشنبه 17 اسفند14:40
کد خبر : 109049 - سرویس خبری : اخبار

فرآیند اداری احراز شهادت‌ها و جانبازی‌ها در حادثه تروریستی کرمان سپری شده است



فاش نیوز - امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: همه جانبازان و شهدای حادثه تروریستی کرمان شناسایی و فرآیند اداری‌شان تکمیل شده است و می‌توانند از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره‌مند شوند.

فرآیند اداری احراز شهادت‌ها و جانبازی‌ها در حادثه تروریستی کرمان سپری شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، اظهار داشت: برای توسعه شفافیت و به دنیال برنامه‌هایی که دولت دارد، مشابه سامانه سوت‌زنی دولت در بنیاد شهید هم راه‌اندازی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در بخش‌های مختلف بنیاد چه موسسات وابسته به بنیاد و چه خدمات، اگر شهروندی خطایی یا فسادی دید، می‌تواند در آن سامانه گزارش بدهد و اسناد و مدارکش را بارگذاری کند تا رسیدگی سریع‌تر باشد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته درباره شهدا و جانبازان حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: همه جانبازان و شهدای حادثه تروریستی کرمان شناسایی و فرآیند اداری‌شان تکمیل شده است و می‌توانند از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که به تعداد شهدای کرمان در هفته‌های اخیر افزوده شده است یا خیر پاسخ داده و عنوان کرد: یک نفر از عزیزانی که مجروحیت سختی را از ناحیه نخاع گردنی داشت به شهدا پیوست.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد حادثه زاهدان نیز بیان کرد: برای شهید یا جانبازی که استانداری سیستان و بلوچستان معرفی کرده تشکیل پرونده داده‌ایم و خدمات شروع شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تصریح کرد: ۲۲ اسفندماه روز شهید نامگذاری شده و در این روز حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر کرده‌اند و لذا هفته آینده به نام هفته شهید نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت یک نمایشگاهی از خدمات خادمان و خانواده شهدا در بنیاد شهید تهیه شده است و من از اصحاب رسانه برای بازدید این نمایشگاه دعوت می‌کنم.