تاریخ : 1402,یکشنبه 20 اسفند21:30
کد خبر : 109111 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

در حاشیه حضور رئیس جمهوری در بنیاد شهید

کانال انحرافی؛ تکنیکی برای انحراف افکار عمومی


کانال انحرافی؛ تکنیکی برای انحراف افکار عمومی

در حالیکه جامعه ایثارگری با موضوعات جدی درگیر است و اغلب حقوق قانونی آنان زیرپا گذاشته می شود، فرصت حضور رئیس جمهور در بنیاد، با بهره گیری از تشکل های مستقل و ایثارگران فرهیخته و بیان استدلالی مشکلات و واقعیت های موجود...

یوسف مجتهد

فاش نیوز - خیلی از اوقات شاهدیم که وقتی دستگاه اجرایی در وظایف خود با چالش های جدی مواجه می‌شود، سعی می‌کند با برجسته کردن موضوعی دیگر در افکار عمومی، ذهن مخاطب را از چالش اصلی دور کند.
در حالیکه جامعه ایثارگری با موضوعات جدی درگیر است و اغلب حقوق قانونی آنان زیرپا گذاشته می شود، فرصت حضور رئیس جمهور در بنیاد، با بهره گیری از تشکل های مستقل و ایثارگران فرهیخته و بیان استدلالی مشکلات و واقعیت های موجود، می توانست بسیار مغتنم باشد، لکن
رونمایی از «سامانه رصد و پایش برنامه عملیاتی» و معرفی «میز خدمات الکترونیک» بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع اصلی می شود. اینگونه موارد همان کانال انحرافی است که موجب فریب تصمیم گیران برای حل مشکلات می شود.

صادق باشیم؛ آیا این سخن قاضی‌زاده هاشمی حرف جدیدی است و ابتکار زیرساخت‌های الکترونیک در بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمان ایشان محقق شده است؟ آیا ایشان اقدامات گذشته را برای خودش مصادره می کند؟ آیا خلاء ضعف‌های مدیریتی خود را با این اقدامات برای رئیس جمهور توجیه می کند؟

قاضی‌زاده هاشمی در بازدید رئیس جمهور از بنیاد در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ گفت: خدمات بنیاد شهید ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می‌شود.
 بنیاد شهید در طول ۲ سال گذشته تلاش کرد تا در عرصه ارائه خدمات به جامعه هدف خود کاملا زیرساخت‌های الکترونیک را فراهم کند و امروز این امر محقق شده است.

با این سخن این تصور به خواننده القا می شود که در گذشته اقدامی نشده و در دوره ایشان این اتفاق افتاده است.

اما واقعیت این است که پس از تجمیع نهادهای ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران و در دوره سردار حسین دهقان این اقدامات انجام شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۳۸۵/۵/۲۸، حسین دهقان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرده است که با استقرار سازمان الکترونیک، خدمت رسانی به ایثارگران شفاف، آسان و سریع خواهد شد.

  و در تاریخ ۱۳۸۶/۱/۳ خبرگزاری جمهوری اسلامی: حسین دهقان معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مراسم پایانی چهارمین همایش سرسرای مدیران و مسئولان بنیاد شهید و امورایثارگران در مجتمع فرهنگی کردان شهرستان ساوجبلاغ گفت: با راه‌اندازی سامانه الکترونیک دراین نهاد، خدمات‌دهی و پاسخگویی به نیازهای ایثارگران در کشور بهبود یافت.
سخن پایانی؛ باید این فرهنگ غلط مسئولان که انصاف را نسبت به مدیران گذشته رعایت نمی کنند و اقدامات را به نفع خود مصادره می کنند از بین برود.

|| یوسف مجتهد