تاریخ : 1403,شنبه 04 فروردين19:21
کد خبر : 109381 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

یادداشت مدیر مسئول

قاضی‌زاده هاشمی در سه سال گذشته چه گلی بر سر ایثارگران زده است؟!


قاضی‌زاده هاشمی در سه سال گذشته چه گلی بر سر ایثارگران زده است؟!

فردی که متصدی امور این نهاد مقدس و انقلابی در دولت فعلی شده یکی از کاندیداهای مدعی تصدی جایگاه ریاست جمهوری دوره سیزدهم و در حال زمینه‌چینی برای رسیدن به این هدف در دوره‌های بعد می باشد. اما وی که نایب‌رئیس اول اسبق مجلس یازدهم و نماینده چند دوره مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز ...

یادداشت مدیر مسئول

فاش نیوز - خبرنگاران پس از آخرین جلسه هیئت دولت در حیاط این نهاد از وزرا و رئیسان سازمان‌ها درباره گل کارهایشان در سال ۱۴۰۲ می‌پرسیدند؛ یکی می‌گفت صادرات تولیدات و تعداد شرکت‌های تحت حمایتش را در اقدامی بی‌سابقه دوبرابر کرده است.

یکی می‌گفت تولید فرآورده های نفت و پتروشیمی را تا سطح بی‌سابقه ۲۰ درصد افزایش داده است.

وزیر کار از چند اقدام بی‌سابقه و کم‌نظیر در سال گذشته گفت.

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی هم تنها یکی از اقداماتش افزایش کم‌نظیر تعداد گردشگران خارجی بود.

وزیر اقتصاد از رشد خوب بسیاری از شاخص‌های اقتصادی خبر داد.

وزارت بهداشت و درمان یک قلم از دستاوردهایش جذب بی‌سابقه حدود دو میلیون گردشگر سلامت بود.

وزیر ارتباطات از پیشرفت چشمگیر واگذاری خطوط فیبر نوری و ساخت بزرگترین پایگاه فضایی به عنوان بخشی از عملکردش گفت.

رئیس بانک مرکزی از رسیدن به هدف کاهش ۲۵ درصدی رشد نقدینگی به عنوان گل عملکردش در سال گذشته گفت.

به همین شکل، دیگر اعضای هیئت دولت هم هریک به یک یا چند نمونه از رئوس عملکرد برجسته خود اشاره کردند.

بسیاری از این وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مورد اشاره و یا آنهایی که در این مقال جای ذکر اسامی همه آنها نیست، از حیث ابعاد و اختیارات و امکانات و بودجه‌ای که دریافت می‌کنند و توجه ویژه‌ای که دولت و نظام و جامعه به آنها دارد قابل مقایسه با سازمان بنیاد شهید امور ایثارگران نیست.

فردی که متصدی امور این نهاد مقدس و انقلابی در دولت فعلی شده یکی از کاندیداهای مدعی تصدی جایگاه ریاست جمهوری دوره سیزدهم و در حال زمینه‌چینی برای رسیدن به این هدف در دوره‌های بعد می باشد. اما وی که نایب‌رئیس اول اسبق مجلس یازدهم و نماینده چند دوره مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز یوده است؛ یعنی دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، تصور می‌کنید با این سابقه، امکانات و اختیارات و ادعایی که دارد، پس از سه سال تصدی مسئولیت اداره چند میلیون ایثارگر - اگرچه بسیاری از مشکلات خود را نیز خودشان با تن دردمند و رنجورشان پیگیری می کنند - در حال حاضر با مشکلات و معضلات عدیده‌ای هم دست و پنجه نرم می کنند، چه و چند گل به سر ایثارگران زده است؟

ایشان در جواب خبرنگار سووال‌کننده، تنها دستاوردی که توانست به عنوان گل عملکردش در سال گذشته به افکار عمومی معرفی نماید این بود که تاخیر در پرداخت هزینه دارو و درمان ایثارگران - که اغلب از جیب خود آن را پرداخت می‌کنند - به ۲۰ روز کاهش یافته است! هرچند همین کاهش زمان پرداخت هزینه‌های دارو و درمان هم که ایشان به عنوان گل خدمات خود بیان کرده، به دلیل تأخیر در پرداخت و عدم پرداخت بخشی از هزینه‌ها با عنوان کسورات نیز با اعتراض ایثارگران مواجه بوده است.

این درحالی است که به عنوان یک نمونه، طبق گفته خود ایشان 5000میلیارد تومان فقط در بانک دی در سال های اخیر فساد از انواع مختلف صورت گرفته است که در بخش های دیگر اقتصادی و بنگاهداری این بنیاد، مثل سازمان اقتصادی کوثر، سازمان املاک کوثر، سازمان فرهنگی - سیاحتی بنیاد، بیمه دی و انواع شرکت ها و موسسه‌های خصولتی وابسته به این بنیاد نیز کم و بیش از این موارد حیف و میل و ریخت و پاش‌ها انجام گرفته و می‌گیرد.

در مقابل، بکارگیری سیاست بگیر و ببند، امنیتی و پلیسی کردن فضای تعامل با ایثارگران، پرونده‌سازی به وسیله زد و بند با دیگر دستگاه‌ها و شکایت و آواره کردن ایثارگران در مسیر و دالان‌های دادگاه‌ها با وجود سن و سال، نقص عضو و مشکلات جسمی و روحی آنان و اتخاذ شیوه چکشی و گازانبری مدیریتی در مقابل ولینعمتان خود و فاصله نجومی در تعامل با آنان، تنها روش مألوف ایشان در این مدت بوده است.

قاعدتا خوشبینانه‌ترین حلقه مفقوده بین موارد متعدد فوق‌الاشاره (امکانات، اختیارات، اعتبارات، عملکردها، ادعاها و غیره) و حل مشکلات عدیده ایثارگران چیزی جز تدبیر و مدیریت نمی‌تواند باشد.