تاریخ : 1403,پنجشنبه 16 فروردين18:03
کد خبر : 109544 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

بی اعتنایی فرزندان شهدا و جانباز ۷۰ درصد به استخدام!


بی اعتنایی فرزندان شهدا و جانباز ۷۰ درصد به استخدام!

این قانونی حدود ۱۰ سال معطل مانده بود و با همت دولت و کمکی که به‌خصوص سازمان برنامه و بودجه سازمان اداری استخدامی انجام دادند ...

یوسف مجتهد

فاش نیوز - بی اعتنایی فرزندان شهدا و فرزندان جانباز ۷۰ درصد به استخدام یا نداشتن شرایط عمومی استخدام مانع چیست؟

در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، همزمان برای حدود ۳۲ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد کد استخدامی تعریف و دفترچه منتشر شده است. این ظرفیت تمامی فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد را پوشش می‌دهد.

این قانونی حدود ۱۰ سال معطل مانده بود و با همت دولت و کمکی که به‌خصوص سازمان برنامه و بودجه سازمان اداری استخدامی انجام دادند قابل انجام شد.

آزمون این استخدام آخر فروردین ۱۴۰۳ انجام می‌شود. امیدواریم حداقل در این گروه یعنی فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و فرزندان شهید مسئله‌ای به نام بیکاری را شاهد نباشیم.

همه آزمون دهنده‌ها به استخدام رسمی دولت در خواهند آمد؛ مگر اینکه کسی نخواهد استخدام شوند. این فرصت استخدامی از این منظر بی‌نظیر است که اولاً در گذشته ابتدا آزمون می‌گرفتند بعد به دنبال تامین منابع می‌رفتند. اما ما منابع را هم تامین کرده‌ایم.

دوم اینکه به تعداد متقاضیان است؛ یعنی هیچ متقاضی نیست که از قلم بیفتد؛ مگر اینکه شرایط عمومی استخدام را نداشته باشد. حتی برای کسانی که دیپلمه هستند نیز شرایط استخدام دولتی فراهم شده است.

اما احمد عبدی‌پور، مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی فقط از ثبت‌نام ۱۳ هزار نفر در آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد تا امروز سخن می گوید.

وی بیان کرده است: آزمون استخدامی در نیمه خردادماه و نتایج این آزمون نیز یک ماه بعد اعلام شده و مواد آزمون مبحث‌های عمومی خواهد بود.

تا به این لحظه حدود ۱۳۰۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که از میان ثبت‌نام شدگان، ۶۷۰۰ نفر زن و بقیه مرد هستند. باید بررسی شود با عنایت به اینکه اشتغال یکی از دغدغه های جامعه ایثارگری است. دلیل این عدم استقبال چیست؟ چرا باید حدود ۴۱ درصد از استخدام استقبال کنند؟

|| یوسف مجتهد