تاریخ : 1403,شنبه 18 فروردين20:30
کد خبر : 109574 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

چه آشی برای بخش اقتصادی بنیاد پخته اند؟!


چه آشی برای بخش اقتصادی بنیاد پخته اند؟!

هر چند ایثارگران از ابتدا هم منافعی از بخش‌های اقتصادی جز بدنامی آن برایشان نداشته و فقط مدیران و متولیان آنها...

یوسف مجتهد

فاش نیوز - خبرهای خوبی از سازمان اقتصادی کوثر و مجموعه‌های اقتصادی بنیاد نمی‌رسد. اکنون که خبر واگذاری بخش‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بنیاد مستضعفان جدی‌تر از همیشه شده‌، مجموعه‌های نظارتی باید نظارت جدی‌تر در این دوره انتقال داشته باشند.

دوره انتقال، آن هم در این حجم وسیع فرصت بسیار خوبی برای فرصت طلبان و سودجویان است تا نیات خود در سوء استفاده از بیت‌المال با  مخفی شدن در پشت هیجاناتی که  این انتقال ایجاد می کند پنهان کنند.

اتفاقاتی که به مرور به بخشی از آنها اشاره خواهد شد و تعجیل در برخی اقدامات نشان از فرصت طلبی هایی دارد که اگر مجموعه های نظارتی درون سازمان و بیرون از سازمان مراقبت نکنند حیف و میل زیادی رخ خواهد داد. از طرفی انتقال دهندگان انگیزه و حساسیت چندانی برای نظارت نداشته و از آنکه امپراطوری آنان کوچک خواهد شد دلخورند و برایشان مهم نیست چه بر سر اموال می آید و از طرفی تحویل گیرندگان علاوه بر آنکه اشراف کاملی ندارند از باب ضرب المثل سنگ مفت گنجشک مفت دقت کافی در تحویل به خرج نخواهند داد و پس از آنکه کار  انتقال مختومه شد، کسی به فکر بازنگری و رسیدگی مجدد نخواهد بود.
علاوه بر موضوع فوق تکلیف سرمایه و دارایی ایثارگران در این انتقال است. هر چند ایثارگران از ابتدا هم منافعی از بخش‌های اقتصادی جز بدنامی آن برایشان نداشته و فقط مدیران و متولیان آنها در گذشته به مال و منال رسیده اند ولی عدم شفاف سازی در خصوص دارایی های بخش اقتصادی و انتقال آن به بنیاد مستضعفان نگرانی هایی را برای ایثارگران به وجود آورده که سرنوشت این انتقال چگونه رقم خواهد خورد و برخورد بنیاد مستضعفان با این اموال و مدیرانی که در امانتداری اموال ایثارگران موفق نبوده اند، چگونه خواهد بود؟

اگر اطلاع رسانی و شفافیت کافی برای ایثارگران در خصوص این انتقال صورت نگیرد مطمئن باشید عواقب و آثار منفی آن تا سال‌ها مدیران گذشته و آینده را رها نخواهد کرد و ایثارگران به سادگی از آن نخواهند گذشت.

|| یوسف مجتهد