تاریخ : 1403,چهارشنبه 05 ارديبهشت17:30
کد خبر : 109939 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

سنوات ارفاقی ایثارگران برای بازنشستگی و بی توجهی...



براساس بند (خ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه: «کلیه فرزندان و همسران شهدای شاغل در دستگاه­ های موضوع ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می­‌توانند با حداکثر هشت سال سنوات ارفاقی و ...

فاش نیوز - کلاه گشادی به‌نام ۵سال سنوات ارفاقی برای ایثارگرانی که مدرک کارشناسی دارند بر سرشان گذاشته شده است.

اگر‌چه بنده به لطف خدا نتوانستم مدرک کارشناسی بگیرم و با ۲۹/۵سال بازنشسته شدم ولی باتوجه به مدارکی که دارم حقوق بازنشستگی دوستان ایثارگری که از این ارفاق(حداقل دراداره ما اجحاف) استفاده کرده‌اند با اینکه از هم‌دوره خود که ایثارگر نبوده و با۳۰سال سابقه بازنشسته شده‌اند مبلغ حکم بازنشستگی آنها کمتر است!

به نظر می‌رسد این همان کلاهی که است که با هزاران تبلیغ و توجیه قانون بر سر ایثار گران به صورت قانونی گذاشته است.

 براساس بند (خ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه: «کلیه فرزندان و همسران شهدای شاغل در دستگاه­ های موضوع ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می­‌توانند با حداکثر هشت سال سنوات ارفاقی و با دریافت حقوق کامل بازنشسته شوند.» که مراد از حقوق و مزایای کامل، حقوق و مزایای سی سال خدمت است و همچنین قانونگذار حداکثر سنوات ارفاقی را بیان کرده است و بدین معنا نیست که به تمامی افراد مشمول این بند، هشت سال سابقه خدمت اضافه می­ گردد.

همچنین براساس ماده (۲) آیین ­نامه اجرایی بند (خ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه: «افراد مشمول در صورت دارا بودن حداقل ۲۲ سال سابقه خدمت قابل قبول و بدون شرط سنی، می­توانند درخواست بازنشستگی خود را با استفاده از سنوات ارفاقی (حداکثر به مدت هشت سال) ارائه نمایند. در هر صورت، مجموع سنوات مذکور با احتساب سنوات ارفاقی باید حداقل (۳۰) سال باشد.» در این ماده نیز سنوات ارفاقی حداکثر به مدت ۸ سال درنظر گرفته شده است و با تعیین حداقل ۲۲ سال سابقه خدمت، سنوات ارفاقی به تناسب تا رسیدن به سی سال سابقه خدمت اضافه می­ گردد.

|| امضا محفوظ