تاریخ : 1403,دوشنبه 03 ارديبهشت19:32
کد خبر : 110003 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

انتقاد از کاهش و تاخیر در پرداخت حقوق ایثارگران


انتقاد از کاهش و تاخیر در پرداخت حقوق ایثارگران

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از کاهش حقوق رزمندگان معسر و تاخیر در پرداخت حقوق والدین شهدا انتقاد کرد...

فاش نیوز- عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از کاهش حقوق رزمندگان معسر و تاخیر در پرداخت حقوق والدین شهدا انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده ایثارگر مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه علنی تصریح کرد: متاسفانه اخیرا شنیده شده که ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل مشکلات ناشی از کمبود بودجه، حقوق رزمندگان معسر را کاهش داده است. ما امیدواریم با عنایتی که ستاد کل نیروهای مسلح به رزمندگان معسر دارد، این موضوع به زودی حل و فصل شود.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: رزمندگان قبلا هم آنچنان حقوقی نمی گرفتند و فقط مبلغی در حدود پنج میلیون بوده که اکنون به دو میلیون و  800 هزار تومان کاهش یافته است. علیرغم آن که ما می دانیم بحث مشکلات بودجه هم هست، اما ستاد کل باید یک عنایتی به موضوع داشته باشد.

  عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در بهارستان در ادامه متذکر شد: نکته دوم در مورد بحث تاخیر در پرداخت حقوق خانواده های شهدا و ایثارگران است. چرا که متاسفانه حقوقشان معمولا با تاخیر پرداخت می شود. ریاست بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به خانواده های شهدا اهتمام بیشتری از خود نشان دهند. نباید حقوقشان نسبت به دستگاه های دیگر با تاخیر پرداخت شود. اگر چه مبلغ آنچنانی نمی گیرند و فقط در حدود 11 تا 14 میلیون تومان است. بنابراین تقاضای ما به عنوان نماینده ایثارگران این است که سازمان برنامه و بودجه در پرداخت حقوق ایثارگران تاخیر نکند و مانند سایر دستگاه ها حقوق ها را سر وقت پرداخت کند.

 نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطلب نارضایتی جامعه ایثارگری از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: من در این مورد اطلاع دقیقی ندارم و تقاضا دارم که ایثارگران موضوع را به ما منتقل کنند تا پیگیری کنیم.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مورد آخرین وضعیت لایحه تجمعات یادآور شد: باید بگویم لایحه تجمعات در دستور صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اما هنوز نوبت طرح آن هنوز نرسیده است و بعید می دانم به این مجلس برسد. البته نظر کلی این است تا جایی که می توانیم جمعش کنیم. چرا که موضوع، موضوع مهمی است. اما به طور قطع و یقین نمی دانم آیا به این مجلس برسد یا نه! اما به طور کلی در حال حاضر در دستور صحن مجلس قرار دارد.

 نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جمع بندی و عملکرد مجلس یازدهم در زمینه ایثارگری اظهار داشت: بزرگترین کاری که ما در مجلس یازدهم انجام دادیم و اتفاقا مجلس آن را به تنهایی انجام داد، این بود که مصوبات ایثارگری برنامه ششم را عینا" در برنامه هفتم تنفیذ کردیم و این کار بسیار بزرگی بود. در حالی که در هنگام ارائه برنامه هفتم، حتی یک سطر در برنامه برای ایثارگران وجود نداشت و بزرگترین شاهکار مجلس یازدهم این بود.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت در این خصوص مخالف بود و اعلام کرد که نمی تواند بار مالی آن را تامین کند اما مجلس در مقابل سفت و سخت ایستاد و این کار بزرگ را انجام داد و این مصوبه را ما به عنوان هدیه به ایثارگران هدیه کرده ایم.

 ابوترابی در پایان در مورد جمع بندی خود از مصوبات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم متذکر شد: در کل باید بگویم چون در برنامه هفتم بر این موضوع ایستادگی کردیم و این کار مختص مجلس بود، از نقطه نظر کلی از عملکرد مجلس راضی هستم. چرا که مجلس با تنفیذ قوانین ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه واقعا بسیار کار بزرگی کرد.

*معرفی