تاریخ : 1403,پنجشنبه 06 ارديبهشت14:16
کد خبر : 110078 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

مدیران را با این سه وضعیت ارزیابی کنید



فاش نیوز - معمولا" اخباری که در زمان انتصاب مدیران از وضعیت گذشته رسانه ای می شود، چند هدف و دلیل دارد. اخباری مانند فساد در بانک دی، پروژه های زیان‌ده،...
دلیل اول می تواند از روی دلسوزی و پیگیری برای تعیین تکلیف موارد مطرح شده باشد. این اقدام خوبی است که نشان از تعهد مدیریت به وضع سازمان دارد. اما پیگیری و اعلام نتایج پیگیری تا حصول نتیجه قطعی معیار ارزیابی دلسوزی و تعهد مدیر است. البته در این مدت از بنیاد و مدیران آن فقط اعلام مفاسد و معایب بدون اعلام نهایی نتایج را دیده ایم. علاوه بر آن شیطنت برای اتهام زنی و پرونده سازی در جهت مقاصد شیطانی مدیریت.
دلیل دوم می تواند نوعی عوامفریبی و موج‌سواری بر احساسات عوام باشد تا برای خود کسب محبوبیت کنند؛ حتی به قیمت سیاه‌نمایی و سلب اعتماد عمومی. در این حالت چون می دانند عمر مدیریت طولانی نیست، مواردی را در جامعه مطرح و آن را به حال خود رها می کنند.
با توجه به اینکه این موارد در کشور ما کنتور نمی اندازد و هزینه ای برای گوینده ندارد و از طرفی مراجع قانونی، نظارتی و قضایی بازخواست نمی کنند، لذا منافعش برای گوینده بیش از مضرات آن می باشد. ژست مبارزه با فساد هم دارد و مدتی هم در رسانه ها برای اهداف بعدی برجسته می شوند.
و دلیل آخر هم تامین خوراک رسانه های بیگانه، آگاهانه یا ناآگاهانه. مانند انتشار مفاسد بانک دی که در همه رسانه های بیگانه با آب و تاب منتشر شد.
مدیران را با این سه وضعیت ارزیابی کنید تا گرفتار بِگَم بِگَم مدیران نشوید.