تاریخ : 1392,دوشنبه 28 بهمن16:26
کد خبر : 25592 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

تضییع حقوق بازنشستگان درسازمان تأمین اجتماعی



غلامرضا کاظمی- بر اساس قانون بازنشستگی پیش ازموعد که دولت در سال 1387 اجرایی نمود و بر اساس دستورالعمل قانون فوق سازمان های دولتی هر کدام سرانه هر کارمند را بابت 5 سال سنوات ارفاق به سازمان تأمین اجتماعی به صورت یکجا پرداخت نمودند ومقرر شد سازمان تامین اجتماعی طبق قانون فوق احکام حقوقی مستمری ایشان را بر اساس سال های 29 و 30 خدمت محاسبه و پرداخت نماید که متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی پول سنوات را گرفت اما. . .

احکام ایشان را بر اساس سال های 24 و25 خدمت محاسبه نمود و علنا" حق بیش از 40 هزار کارمند را خورد، پس از آن بر اساس شکایاتی که به دیوان محترم عدالت اداری از ناحیه کارمندان بازنشسته زودتر از موعد تقدیم گردید، دیوان عدالت به بیش از 5000 شکواییه بحمداله رأی مثبت به نفع بازنشستگان صادر نمود و سازمان تامین اجتماعی را ملزم به اجرای احکام نمود.

پس از مدت مدیدی که سازمان تأمین اجتماعی از احکام فوق تمکین نمی نمود. بالاخره در سال 90 پذیرفت واحکام مستمری را بر اساس احکام دیوان عدالت اصلاح و پرداخت نمود ولی در حال حاضر با ترفندهای زیرکانه و تطمیع وکلای قهار و کارکشته دوباره به میدان آمده و تصمیم به کاهش حقوق کارمندان بازنشسته پیش از موعد و تغییر احکام حقوقی ایشان نموده که در خرداد ماه سال جاری نیز اقدام به این کار نمود و تمامی احکام مستمری را که با حکم دیوان و با هزاران بدبختی برقرار شده بود ابطال کرد واحکام را کاهش داد و زندگی بازنشستگان را با تهدید جدی مواجه نمود.

پس از آن با پیگیری جدی دیوان عدالت مجددا" سازمان تامین اجتماعی محکوم شد و احکام مستمری در تیرماه اصلاح گردید اما در حال حاضر مجددا قصد اعمال نفوذ در هیئت‌های عمومی دیوان عدالت اداری را داشته و با تفسیرهای خود تصمیم به ابطال فرد فرد آراء دیوان را دارد. شما را به خداوند بزرگ و تمامی مقدسات عالم قسم می‌دهیم صدای ما را به گوش مسئولین امر برسانید و نگذارید حق تعداد کثیری از بازنشستگان و خانواده‌های محترم ایشان فدای سودجویی مسولین سازمان تامین اجتماعی گردد.

آیا سزاوار است بازنشستگان ضعیف تاوان پاداش های آنچنانی تأمین اجتماعی به مدیران خود را بدهند؟ آیا سزاوار است بازنشستگان تاوان اختلاس و دزدی‌ها در شرکت شستا و دیگر مراکز فاسد اقتصادی ایشان را بدهند در کجای دنیا سراغ دارید که سازمانی که خود را مدافع ضعفاء می‌داند بتواند بیش از 5000 احکام بالاترین مرجع قضایی کشور را زیر سوال برده و مخدوش و ابطال کند؟ عزیزان مجددا از شما عاجزانه میخواهم برای رضای خدا صدای ما را به گوش مسئولین برسانید.

بازنشستگان با بیان اینکه تصمیمات سازمان تامین اجتماعی تضاد و تبعیض بین بازنشستگان به وجود آورده است، این تصمیمات را خلاف قانون کشور دانسته و اعلام داشتند: سازمان تامین اجتماعی با دو مصوبه داخلی غیرقانونی خود موجب شده است تا همکاران خود را (شاغلین از لحاظ بازنشستگی و بازنشستگان سازمان که با ماده 77 قانون تامین اجتماعی مستمری ماهانه آنها تعیین شده را) از ماده 77 قانون تامین اجتماعی مستثنی کرده و حقوق ویژه برای آنها تصویب کند.

 

 

بازنشستگان عضو صندوق سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه ماده 69 سازمان تامین اجتماعی مغایر قوانین کشوری عمل می کند، معتقدند: مستمری بگیران همکار سازمان تامین اجتماعی برداشت غیرقانونی خارج از مقررات قانون مورد عمل صندوق تامین اجتماعی (ماده 77 و ماده 96 قانون تامین اجتماعی) داشته اند و بدین ترتیب حق و حقوق سایر بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی در این راستا تضییع شده و تمایز و تبعیض، بی عدالتی و نابرابری بین بازنشستگان و مستمری بگیران به وجود آمده است.
در شرایط کنونی میزان دریافتی یک مستمری بگیر دیپلمه همکار سازمان تأمین اجتماعی با یک مستمری بگیر فوق لیسانس بسیار فاحش است به طوری که یک فوق لیسانس مستمری بگیر بین 7 تا 9 میلیون ریال دریافتی دارد و یک مستمری بگیر دیپلمه همکار سازمان تامین اجتماعی افزون بر بیست و دو میلیون ریال است.

عزیزان بزرگوار اصحاب رسانه : ما بازنشستگان در وهله اول چشم امیدمان به خداوند متعال و ائمه و معصومین علیهما سلام میباشد و بعد به شما سروران که به هر طریق ممکن ندای مظلومیت ما را به گوش علمای گرانقدر و مسئولین بزرگوار نظام برسانید .

ضمنا" تعداد کثیری از جامعه بازنشستگان همانند حقیر از قشر بزرگوار و معظم شهدا و ایثارگران می باشند و بعد از آنهمه ایثارو فداکاری که در راه ثبات وحفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلابمان  انجام داده ایم ( که البته وظیفه ما بوده و هست وخواهد بود ومنتی برکسی نداریم ) این بی عدالتی ها خدا وکیلی حق ما نیست و این بی عدالتی ها در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و آن هم یک سازمان معظم که دم از تأمین عدالت اجتماعی می زند، نیست.
برابر ماده 150 قانون برنامه چهارم اقتصادی , اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران , سازمان تآمین اجتماعی مکلف بوده در ابتدای هر سال نسبت به افزایش حقوق کلیه بازنشستگان متناسب با نرخ تورم اقدام نماید.
این موضوع در ماده 125 قانون مدیریت کشوری نیز مجددا" تصویب شده است .
برابر تبصره ذیل ماده 77 قانون تأمین اجتماعی مجموع مزد یا حقوق بیمه شده که بر اساس آن حق بیمه پرداخت گردیده ظرف آخرین دو سال پرداخت حق بیمه , تقسیم بر بیست و چهار
لذا ضمن تایید یک بام و دو هوا برای پرداخت های متفاوت تامین اجتماعی برای خودی وغیر خودیها , صراحت و وضوح این قوانین که به صورت فارسی نوشته شده است برای همه قابل درک بوده و نیاز به ترجمه ندارد.
ای کاش ما با روشنفکری از روش های منسوخ شده ناسیونالیسم قومی و خودی که منجر به تکنیک های پوپولیسمی خواهدشد، پرهیز کرده و با مدیریت اسلامی "عدالت اجتماعی " را رونق دهیم .
با وجود موارد عنوان شده یک سئوال از بزرگان تأمین اجتماعی که خود از انقلابیون بوده و قابلیت اجرای عدالت را دارند امکان زدودن نفاق و بی اعتمادی که مدتی است بین بازنشستگان و مدیران تأمین اجتماعی به وجود آمده برطرف شود .
خداوکیلی هرآنچه برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است ( در خصوص ماده 150قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی , اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای ماده 77 قانون تامین اجتماعی ) برای سایر بازنشستگان که حق قانونی آنان است را نیز انجام داده اید یا خیر ؟

از طرف یک جانباز 8 سال دفاع مقدس و بازنشستگان و خانواده های معظم شاهد وایثارگر