تاریخ : 1393,شنبه 17 خرداد12:10
کد خبر : 27297 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

سهمیه خانواده ایثارگران درتمام مقاطع



محمد امین- به تمامی عزیزان اطلاع دهید در کلیه مقاطع فرزندان و همسران شهدای عزیز، آزادگان و همسران و فرزندان آنها، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران و فرزند و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر در کلیه مقاطع تحصیلی...

به اطلاع کلیه داوطلبان در کلیه مقاطع تحصیلی برسانید با پیگیری های بنیاد محترم شهید و معاونت حقوقی بنیاد و مراجع ذیربط و نص صریح قانون سازمان سنجش دفترچه کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ماده 70 قانون جامع ایثارگران را به طور کامل اجرا کرد.

لطفا" به تمامی عزیزان اطلاع دهید ازاین پس در کلیه مقاطع فرزندان و همسران شهدای عزیز، آزادگان و همسران و فرزندان آنها، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران و فرزند و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر در کلیه مقاطع تحصیلی از لیسانش تا دکتری دارای سهمیه می باشند.

لازم به ذکر است که(در هر مقطع سهمیه جدا حساب می شود. یعنی یک بار کارشناسی جدا یک بار کارشناسی ارشد جدا و یک بار هم دکتری جدا به این معنی که کلیه داوطلبان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در هرمقطع جدا دارای سهمیه می باشند که همچنین دارای سهمیه بورس نیز می باشند و در صورت انصراف فقط یک بار دیگر مجاز به استفاده از سهمیه در هر مقطع تحصیلی می باشند لازم به ذکر است اگر شما از سهمیه شاهد و ایثارگر استفاده کنید و نمره رادر سهمیه آزاد بیاورید یعنی بدون احتساب سهمیه دارای نمره قبولی باشید، به سهمیه آزاد منتقل می شوید)

اگر چه قانون دیر اجرا شد ولی خوب ای کاش سر موقع اجرا می شد. خوشبختانه در دولت آقای روحانی بر خلاف دولت پیشین که خود را حامی ایثارگران و خادم شهدا می نامید گام های خوبی هم در زمینه اشتغال به صورت پلکانی در حال انجام است. تقاضا دارم این خبر رابه عنوان تیتر مهم اطلاع رسانی کنید چون خانواده شهدا وایثارگران حق بر گردان این مملکت دارند. در پناه خدا و امام زمان شما عزیز بزرگوار جناب آقای مجتهد و حامیان واقعی شهدا و ایثارگران در دنیا قیامت سربلند و پیروز باشید .یا علی


دانشگاه آزاد فقط یک بار تا آنجایی که من خبر دارم یعنی از لیسانس تا دکترا فقط در یکی از مقاطع تحصیلی میتوان از سهمیه استفاده کرد ولی اینجا آزمون های سازمان سنجش منظور من هست برای خانواده های معظم شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندانشان و آزادگان و همسر و فرزندانشان در هر مقطع جدا یعنی یک بار لیسانس یک بار فوق لیسانش و یک بار دکترا جداگانه حساب می شود. یعنی یک نفر در صورت حد نصاب نمره در هر سه مقطع سهمیه دارد ولی این موضوع برای جهادگران ورزمندگانی که جانباز یا آزاده نیستند و صرفا" مدت حضور در جبهه دارند به این صورت زیر هست.

باید حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند در یکی از مقاطع از سهمیه مربوطه که به تایید نهاد مربوطه رسیده باشد استفاده کنند. مثال می زنم اگر جهادگر یا رزمنده ای 6 ماه حداقل حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند و درمقطع لیسانس از سهمیه استفاده کنند، در ارشد هم اگر بخواهند از سهمیه استفاده کنند باید دارای 12 ماه جبهه و اگر باز هم برای دکترا از سهمیه استفاده کنند، باید دارای 18 ماه جبهه ولی اگر داوطلبی هم در مقطه کاردانی و هم کارشناسی ناپیوسته و هم ارشد از سهمیه استفاده کرده باشد برای دکترا باید 24 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشد.

در کل برای هرمقطع برای عزیزانی که صرفا" حضور در جبهه داشته و جانباز نیستند یا زیر 25 در صد هستند و حضور در جبهه دارند به ازای هر مقطع 6 ماه باید داشته باشند باز هم میگم 6 ماه یک مقطع ازلیسانش تا دکترا 12 ماه دو مقطع 18 ماه سه مقطع و 24 ماه 4 مقطع و جانبازان که حداقل دارای جانبازی 25 درصد به بالا هستند و مدت جبهه دارند یا آزادگانی که حداقل 6 ماه اسیر بوده، باارائه کارت جانبازی یا آزادگی به نهاد سپاه یا جهاد کشاورزی در صورت تأیید مدت جبهه و یا اسارت هم برای این عزیزان به جز در صد جانبازی امتیاز در نظر گرفته می شود. یعنی جانبازی 25 درصد +مدت حضور جبهه یا آزاده عزیز+6 ماه حداقل اسارت .

لازم به ذکر است در صورتی که شما با استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر در دروره روزانه در هر مقطع جداگانه مثلا اگر شما ارشد روزانه قبول شید حق ندارید مجددا" در همان مقطع یعنی ارشد از سهمیه شاهد و ایثارگر استفاده کنید ولی در صورتی که غیر از دوره روزانه قبول شوید و انصراف دهید فقط یکبار مجاز به استفاده در همان مقطع مثلا همین ارشدی که گفتم هستید. پس برای هر مقطع به طور جداگانه حساب می شود. به همین منوالی که گفتم. یعنی برای جانبازان 25 در صد به بالا و فرزند و همسرانشان و آزادگان و همسر و فرزندانشان و فرزند وهمسر محترم شهدا و برای کسانی که جانباز زیر 25 درصد و یا اینکه جانباز نیستند و صرفا" حضور داوطلبانه در جبهه دارند، به ازای هر 6 ماه یک مقطع می توانند استفاده کنند.

منظور من آزمون های سازمان سنجش بود و نه مرکز آزمون دانشگاه آزاد چون با هم فرق دارند. این مسئله هم تا جایی که من خبر دارم دانشگاه آزاد فقط در یکی از مقاطع می شود از سهمیه ها استفاده کرد. شاید هم موضوع تغییر کرده باشد. به تصمیم دانشگاه آزاد بستگی داره. باز شما با مرکز آزمون دانشگاه آزاد تماس بگیرید و موضوع رو پیگیری کنید که ببینید تغییر کرده یا نه ولی برای آزمون های سازمان سنجش به همین روالی که گفتم دقیقا" همینطور هست.