تاریخ : 1393,سه شنبه 31 تير17:48
کد خبر : 28014 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

آقای دکترکمیسیون! باشما هستم



وفا- آیا پزشکانی که مسئول دادن درصد جانبازی به مجروحان هستند می دادنند چه مسئولیت خطیری دارند؟
آنها با اظهار نظر در خصوص معلولیت جنگی مجروحان در واقع شیشه عمر آنان را بدست گرفته اند. نمی گوئیم به همه 50% بدید تا مجروهان رضایت داشته باشند بلکه شرافت پزشکی و سوگند نامه بقراط را فراموش نکنند.
برای یک پزشک شرافت کاری بزرگترین دغدغه خودشان می باشد ولی اگر بگویند به مجروحان بالای 20% ندهید تا بار مالی دولت افزایش نداشته باشد حال آن پزشک میان این دو کدام را انتخاب کند؟
مجروحی که قسمت عمده ای از سلامت خود را در جنگ داده یا توصیه بنیاد؟
به شرافتم سوگند اگر من پزشک بودم اصلا" این مسئولیت را بگردن نمی گرفتم . آیا بازی با زندگی یک خانواده که در دست پزشک گره میخورد کاری است کم اهمیت ؟
حال پزشک عزیزی که مسئول در صد از کار آفتادگی جانبازان هستید فقط از شرافت کاری خود مایه بگذارید هم جانباز به حق خود برسد هم وجدان شما هم در آرامش باشد که احقاق حق کردید . نه کم نه زیاد هر چه می بینید و تشخیص می دهید همان را لحاظ کنید تا هیچکس متضرر نشود .
ولی اگر جانبازی آمد و یک پارتی کلفت و توصیه اکید داشت اگر به او 70% بدهید در حق من جانباز 70 درصد اجحاف کرده اید و بنده به هیچ عنوان از شما نخواهم گدشت و تا ابد و بعد از ابد وبال گردن شما خواهم شد که به یک جانباز 25 درصدی 70 درصد از کار آفتادگی دادید اگر حرف های من برای شما نا مفهوم است بروید یک جانباز ضایع نخاعی یا دو چشم نابینا را ببینید با چه کیفیتی زندگی می کنند؟
آقای دکتر هیچکدام از این جانبازان از شما گذشت نمی کنند چون باید درصد از کار آفتادگی مطابق با مجروحیت فرد باشد .
در مقابل اگر جانبازی 50 درصد باید به او تعلق بگیرد به او 20 درصد بدهید گناهتان از مورد اول سنگین تر است چون او بیشتر نیاز به حمایت دولت و بنیاد خواهد داشت.
بخاطر صراحت در گفتارم از شما پوزش می طلبم اما بازی با زندگی مردم لبه تیغ است و فقط از شما خواهشی که دارم این است همیشه شرافت پزشکی خود را بجا آورده و لحاظ کنید . همین و بس. یا حق