تاریخ : 1393,چهارشنبه 26 شهريور15:51
کد خبر : 28950 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

پاسخ به چند پرسش



 

مهدی ایزدی- درخصوص افرادی که حادثه آنها توسط کمیسیون احراز مورد تأیید قرارگرفته ولی کمیسیون پزشکی به صدمات وارده به عنوان صدمات و ضایعات سطحی ناپایدار که موجب

نقصان دائمی درفرد می شود تشخیص داده شده و بر صدمه وارده درصد نداده است، بهتر است مسئولین محترم کمیسیون پزشکی که اطلاعات تخصصی بیشتری دارند پاسخ لازم را ارئه نمایند.

ولی راجع به سایر موارد به اطلاع می رساندبرخی صدمات که نیاز به بررسی پزشکی دارد، احراز آن موارد منوط و مشروط به نظر متخصصین کمیسیون پزشکی ( ازجمله مشمولین بند ((م)) ماده 44 قانون توسعه پنجم) ؛ ولی درمواردی که مدارک مثبت کامل باشد و ضایعه جنگی محرز شود، کمیسیون پزشکی موظف است به میزان صدمات وارده، درصد ازکارافتادگی دهد و درسایر مواردی که کمیسیون احراز استان به دلیل نقص مدارک و یا ابهام در نحوه حادثه مجروحیت فرد را احراز نکرده است افراد می توانند در صورتی که پرونده درکمیسیون احراز مرکز مطرح نشده، درخواست بررسی مجدد از کمیسیون احراز مرکز نمایند و درصورتی که پرونده توسط کمیسیون احراز مرکز نیز تایید نشده به کمیسیون ماده 16 شکایت نمایند .

*** جانبازان و آزادگان معزز که به صورت داوطلب و بسیج مردمی به جبهه اعزام شده و درجبهه وی بر اثر ترور ازکارافتاده کلی شده اند و شاغل دستگاه های کشوری و لشکری هستند، براساس ماده 39قانون جامع احکام حقوقی آنها براساس قوانین مسلح صادر و توسط دستگاه مربوطه پس از تصویب آیین نامه آن توسط دولت پرداخت می شود.

درخصوص ماده51،(25%فوق العاده ایثارگری) به دلیل اشکالی که توسط دیوان محاسبات گرفته شده بنیاد تاکنون اجرا نکرده (دیوان محاسبات اعلام نموده فوق العاده ایثارگری به استناد قانون خدمات کشوری پرداخت شده و با یک عنوان نمی توان دو پرداختی صورت گیرد ) لذا لازم است دراین خصوص قانون گذار تعیین تکلیف و رفع ابهام نماید.

*** در پاسخ به سوال جانباز شیمیایی که پرسیدند: بنده در تاریخ 24اسفند64دچار موج گرفتی شدم. بنده رو به خرم آباد فرستادن برای مداوا ومداوا شدم و فقط یه معرفی نامه دارم از سپاه برای بیمارستان و در تاریخ8 مهر68در بیمارستان همدان بستری شدم و دکترها تایید کردن که موج گرفتگی دارم وبستری شدم ولی این آقایون بنده رو احراز نمیکنن! میگن باید دقیقا" صورت سانحه بیاری. پس این برگه های بیمارستان چیه؟ حتما باید عکس موشکی که خورده 3متریم وموج گرفته شدم رو بیارم؟!

ایزدی: می توانید بامراجعه به فرمانداری شهرستان خود درخواست طرح موضوع در شورای تأمین شهرستان و صدور گواهی مجروحیت نمایید و گواهی صادره رابه همراه مدارک درمانی به بنیاد شهرستان تحویل دهید.

*** در پاسخ به جانباز 70% که پرسید: اینجانب جانباز 70% هستم که بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق حالت اشتغال تبصره یک منو از سال 83 به خاطر اشتغال قطع کرده است. و با توجه به اصلاح تبصره 2 ماده 39 لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران هنوز بر قرار نگردیده است. از جنابعالی خواهمندم دستور رسیدگی فرمایید.

ایزدی: دستگاهی که در آن شاغل هستید مسئول اجرای حکم حالت اشتغال است ودرصورت استنکاف دستگاه می توانید ازطریق کمیسیون ماده 16 پیگیری کنید.