تاریخ : 1393,شنبه 13 دي14:55
کد خبر : 29182 - سرویس خبری : اخبار

به تخلفات دادگاه ویژه شاهد رسیدگی کنید



سپیده کریمی - وای بر بنیاد شهید و قوه قضاییه. چگونه می خواهید در قیامت پاسخگوی شهدا باشید که دخترانشان را جهت حمایت به شماها سپرده اند!!!

اگر دادگاهی که مختص خانواده شهدا تشکیل شده به خود فرزندان شهید ظلم و اجحاف کند به کجا باید شکایت برد؟

بسمه تعالی
ریاست محترم قوه قضاییه
در دادگاه ویژه شاهد شعبه 246 به نشانی: تهران-خیابان طالقانی(فرصت جنوبی)نبش شهید موسوی جنب موزه شهدا چه می گذرد؟
چرا کسی به فکر سرنوشت صدها دختر شهید و جانباز را عوض کرده اند ، نیست؟
چه کسی باید مدافع حقوق فرزندان شهدا باشد؟

اگر دادگاهی که مختص خانواده شهدا تشکیل شده به خود فرزندان شهید ظلم و اجحاف کند به کجا باید شکایت برد؟

از مهریه چند صد میلیونی دختران شهید فقط و فقط 14 سکه اقساطی قسمت دختران می شود!!! آیا در دادگاه های عادی خانواده هم اینگونه حقوق دختران تضییع می گردد؟

وای بر بنیاد شهید و قوه قضاییه. چگونه می خواهید در قیامت پاسخگوی شهدا باشید که دخترانشان را جهت حمایت به شماها سپرده اند!!!

احتراماً به استحضار آن مقام محترم می رساند تشکیل دادگاه ویژه خانواده شهدا (شعبه 246) جهت حفظ اسرار خانواده شهدا و تسریع در پیگیری امور مرتبطشان خدمتی شایان و در خور تقدیر است. علی ایحال برخی از واقعیات را که سبب به سایه افکندن هدف فوق گردیده و قریب به اتفاق ایثارگران مراجعه کننده را ناامید و مغبون بازمی گرداند شرح داده می شود:

1- رییس شعبه به علت کهولت سن ، بیماری ، درخواست مکرر بازنشستگی و نپذیرفتن آن بوسیله مقامات بالاتر ! صرفاً از ساعت 11-9 در محل کار حضورداشته  و با این توصیف یا ارباب رجوع قادر به تشریک مساعی با ایشان نبوده یا در صورت موفق شدن به ملاقات با ایشان با جمله " مستقل بودن قاضی" مواجهه شده و گره ای باز نمی شود.

2- این شعبه دارای یک قاضی است که کلیه پرونده ها خواه ناخواه به ایشان ارجاع می گردد. ایشان تسلط علمی لازم و قدرت تجزیه و تحلیل مسایل را ندارد، به ویژه بخاطرنداشتن سواد بروز و آگاهی نداشتن  از تکنولوژی های  جدید ، سبب بروز مصایب و تألمات جدید تری در زندگی خانواده ها شده است، اعتراضاتی بسیاری را در خصوص نحوه قضاوت، مواجهه با ارباب رجوع و... موجب شده است . نگاه سنتی و پدر سالارانه ، به دور از استدلالات متقن  در بررسی چند پرونده که منجر به صدور رأی گردیده ، صحت ادعای ما را ثابت می نماید.

نظر به اینکه اکثر مراجعات دریافت مهریه و نفقه و طلاق را خانم های خانواده شهید تشکیل می دهند ، عمده آرای صادره به نفع آقایان با محکومیت به پرداخت حداکثر 14 سکه و ماهیانه ربع تا یک سکه  مشهود است. ایشان همواره قایل به معسر بودن آقایان می باشد!

ایشان قبل از وقت دادرسی با خوانده های پرونده، مذاکره نموده و شنیدن حرف های معمول و تکراری آقایان در چنین پرونده هایی  مبنی بر معسر بودن ، عدم تمکین همسر ، ناسازگاری و ناشزه بودن خوانده و تقصیر کار بودن زنان  و ...در ایشان اثر گذاشته و این ذهنیت تاریک و جهت گیرانه در اثر یکطرفه به قاضی رفتن !! تا انتهای جریان دادرسی ادامه می یابد... مواردی که ذکر گردید در صورت فرستادن یک بازرس و پرس و جو از مراجعه کنندگان خانم ایثارگر و تورق پرونده های موجود، مشخص خواهد گردید.

اینک از شما تقاضا داریم جهت تغییر و تحول و به جریان انداختن خون تازه در شریان این محکمه ، نیروهای جوان تر و کارآمد که به دور از حب و بغض و با نگاه بروز تر و علمی به پرونده ها رسیدگی نموده و در جلساتی که خواهان و خوانده حضور دارند عدالت را رعایت نمایند،  به این شعبه منتقل نمایید .

شایان ذکر است با توجه به اینکه فرزندان شهید و ایثارگر، مجاز به مختومه کردن پرونده های خود در دادگاه شاهد و تقدیم دادخواست جدید به سایر دادگاه های خانواده نمی باشند لذا تقاضا داریم در اسرع وقت به  درخواستمان رسیدگی بفرمایید تا ازاین پس حقوقی از ذینفعان تضییع نگردد. دعای خیر ما بدرقه راه خدمتگزاریتان باشد.


کد خبرنگار : 86