تاریخ : 1393,دوشنبه 28 مهر14:13
کد خبر : 29472 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

رسیدگی عمیق به قوانین ایثارگران



محمدرضا مؤمن جانباز۲۵درصد- نگذارید پیشکسوتان جهاد وخون درپیچ وخم زندگی به فراموشی سپرده شوند. امام خمینی رحمت الله علیه
جناب آقای دکترروحانی رئیس جمهورمحترم ،سرداران سپاه ونمایندگان محترم مجلس!
در هر جامعه ای چنانچه عدالت نسبی برقرار باشد،مردم از فقر شکایتی نخواهند داشت، بالعکس اگر رفاه نسبی وجود داشته باشد و در کنار آن مردم بدانند و یا احساس کنند که تبعیض هم هست رفاه آنها را ارضاء نکرده و لب به اعتراض می گشایند.در واقع تبعیض برای هر جامعه ای رنج آورتر از فقر است.

اکنون ۲۶سال ازجنگ تحمیلی ونابرابرمی گذرد، وچه عزیزانی با دادن جان یا عضوی ازبدن یا با ایثار و فداکاری بهنرین زمان ازعمرشان را برای دفاع ازدین و ناموس وخاک ایران عزیزمان فداکردند وحماسه ها آفریدندتا دشمنان این نظام وانقلاب جرأت تجاوز به این مرز وبوم رانداشته باشند، باکمی تأمل به درخواست ها و مطالبات ایثارگران به این نتیجه می رسیم که همه از تبعیض وبی عدالتی وقانون گریزی و ازظلم روا شده به حقشان شکایت دارند! چون درمملکتی زندگی می کنند که مسئولینش دم ازعدالت ومهربانی وپایندی به قانون می زنند. اما درعمل چیزدیگری رامشاهده می کنند! آیا زمان آن نرسیده که تقسیم این جامعه ایثارگری راکه همه بایک هدف وآن هم پشتیبانی و اطاعت ازامر ولی فقیه و دفاع ازانقلاب و میهن عزیزمان ایران بوده ،به سرانجام برسانید؟ و آنها رابه بسیجی و ارتشی و چند درصد وحالت اشتغال و شاغل و غیرشاغل و….تفکیک نکنید.

آیا دریک حکومت اسلامی باید بین آزادگان وجانبازان ارتشی وسپاهی وبسیجی تبعیض وتفاوت باشد؟ آیاسپاه بااین همه امکانات وقدرت وثروتی که دراختیاردارد باید بسیجیان را که در زمان جنگ جزو نیروهای خود به حساب می آورد و به آن هم افتخار می کرد، بعد از اتمام جنگ آنهارا به فراموشی بسپارد ونسبت به رفع مشکلات و احیاء حقوقشان بی تفاوت باشد؟ تاچه زمانی باید قوانین ایثارگران با تبصره وماده های بی مورد وبرداشت هاوتفسیرها ی متفاوت آنهارا ازرسیدن به حقوقشان بازدارد؟

آیا زمان آن نرسیده که به این دریای قوانین ایثارگری که به اندازه یک بند انگشت هم عمق ندارد کمی عمق ببخشید وبه آنها دقت بیشتری شود؟ زمان به سرعت درحال گذر است و عمراین عزیزان ایثارگرهم ازنیمه گذشته ومسئولان دست اندرکار بایدبایک حرکت انقلابی وجهادی به دنبال رفع مشکلات جامعه ایثارگری باشند. نه بهانه تراشی برای اصلاح ماده 190وتبصره های ماده 38و39 قانون جامع ایثارگران! اگراراده ای برای حل مشکلات باشد ظرف 2ماه تنظیم آیین نامه ها که بماند حتی احکام جانبازان بسیجی شاغل وآزادگان وسربازان سپاه نیزصادر وتکلیفشان بعداز ربع قرن مشخص خواهد شد! ودیگرشاهدتبعیض وبی عدالتی نخواهیم بود .باکمال تشکر.