تاریخ : 1393,چهارشنبه 28 آبان14:02
کد خبر : 29861 - سرویس خبری : اخبار

پرداخت حقوق رزمندگان معسر



فاش نیوز - عضو کمسییون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از واریز 27میلیارد تومان به حساب رزمندگان معسر خبر داد.
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "فتح الله حسینی" نماینده مردم قصرشیرین،گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است که حقوق رزمندگان معسر را پرداخت کند اظهار داشت:با پی گیری های به عمل آمده 27میلیارد تومان درهفته گذشته به حساب رزمندگان معسر در سراسر کشور واریز شد تا حقوق آنها  پرداخت شود.
وی گفت:متاسفانه دولت و وزارت دفاع به صوزت غیرقانونی بیش از 46 میلیارد تومان پول رزمندگان را بلوکه کرده است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مابقی مبلغ در آذر ماه به حساب رزمندگان معسر واریز شود ، خاطرنشان کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قول داد مابقی این مبلغ ، در آذرماه به حساب رزمندگان واریزشود.

دفترچه درمانی رزمندگان معسر
حسینی در خصوص دفترچه درمانی رزمندگان معسرمتذکر شد:وزارت دفاع و نیروهای مسلح و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی طبق قانون موظف به صدور دفترچه درمانی برای رزمندگان معسر هستند و در جلسه مشترکی که اخیرا برگزار شد این موضوع دوباره مورد تاکید قرار گرفت.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه وزارت بهداشت اعلام کردبود که هر ایرانی فاقد دفترچه درمانی زیر پوشش طرح بیمه همگانی سلامت خواهد بود یادآور شد:بیمه ایثارگران با سایر اقشار تفاوت دارد و طبق قانون و توافق انجام شده وزارت دفاع وظیفه دارد که نسبت به صدور دفترجه رزمندگان معسر اقدام کند.

حسینی با انتقاد از تاخیر هشت ماه وزارت دفاع در صدور دفترچه درمانی به رزمندگان معسر تصریح کرد:متاسفانه تا به امروز علی رغم گذشت هشت ماه از سال وزارت دفاع نسبت به صدور دفترچه درمانی اقدامی به عمل نیاورده و به نوعی هم تخلف کرده است.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:امیدواریم وزیر محترم دفاع طبق قولی که در کمیسیون امنیت ملی دادند نسبت به صدور دفترچه درمانی برای رزمندگان درکشور اقدام کند .
رزمندگان و لایحه بودجه سال آینده

نماینده مردم قصر شیرین با توجه به نزدیک شدن موعد ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دولت باید در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به ایثارگران و رزمندگان داشته باشد.

حسینی در پاسخ به این سوال که برای این موضوع احتیاج به دیده شدن منابع مالی در لایحه بودجه سال 94 است متذکر شد:اگر قرار است که منابع مالی برای آن وجود نداشته باشد ، این موضوع باید برای همه یکسان باشد ، چرا که رزمندگان در دوران جنگ و در مقابل دشمن شجاعت و مردانگی خود را نشان دادند و امروز صاحبان اصلی نظام همین عزیزان هستند.

لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران
نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت اجرای لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران تاکید کرد:دولت باید لایحه جامع خدمات رسانی را به طور کامل اجرایی کند و به نظر من با وجود قانون شدن و ابلاغ به دولت دیگر منعی برای اجرای کامل آن وجود ندارد.
حسینی در پایان یادآور شد:متاسفانه دولت هنوز 80درصد این لایحه را اجرایی نکرده است و باید با هماهنگی مجلس نسبت به اجرای کامل آن اقدام کند.