تاریخ : 1393,چهارشنبه 12 آذر15:12
کد خبر : 30120 - سرویس خبری : اخبار

مصوبات جدید مجلس در مورد ایثارگران



فاش نیوز - با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی موظف به تبعیت از قوانین مربوط به ایثارگران شدند.

 

به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان ملت در بهارستان در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده الحاقی 33 آن را تصویب کردند.

بر اساس ماده 33 الحاقی شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی که واگذار شده یا اینکه در حال واگذار هستند باید برای ایثارگران شاغل خود در زمان واگذاری قوانین مربوطه به ایثارگران را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ، حاکی است از مجموع 210 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی ، 169 نفر موافق ، 6 نفر مخالف و 8 تن رای ممتنع دادند و این ماده به تصویب رسید.

همچنین نمایمدگان مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر دیروز خود مواد26 ،27 و 28 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اصلاح کردند.

بر اساس ماده 26 افراد و رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و حوادث انقلاب اسلامی دچار آسیب های روحی و روانی و جسمی شدند اما فاقد مدارک و صورت سانحه هستند با معرفی یگان های اعزام کننده و نهادهای متولی توسط کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نظر کمیسیون پزشکی ، جانبازی آنان مورد تایید قرار می گیرد و متناسب با میزان جانبازی ، تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهند گرفت.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده 27 در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از مجموع 199 نماینده حاضر ، با 138 رای موافق و 12 رای مخالف با تحصیل رایگان ایثارگران و رزمندگان در دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه تحصیل رزمندگان و ایثارگران و حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی و موسسات پژوهشی  رایگان خواهد بود.

بنا بر این گزارش ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین دولت را موظف به ارائه تسهیلات مسکن به 100 هزار نفر از جانبازان با اولویت جانبازی 70 درصد کردند . بر اساس این مصوبه که در قالب ماده 28 طرح الحاقی موادی به قانون بخشی از مقررات مالی دولت با 138 رای موافق به تصویب رسید دولت موظف شد در هر سال تعداد 100 هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی ، آزادگان ، فرزندان شهدا ، فرزندان جانباز 70 درصد ، همسران و والدین شهدا تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با نرخ 4درصد و بازپرداخت 20 ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن ارائه دهد.