تاریخ : 1393,یکشنبه 23 آذر14:13
کد خبر : 30269 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

مانعه الجمع ایثارگری، جانبازی وآزادگی



حسینی رها - سلام علیکم. ایثارگری و جانبازی و آزادگی قابل جمع با زخارف مادی و دنیوی نیستند. جهاددرراه خدا و مجروحیت و اسارت کشیدن را نمی شود قیمت گذاری کرد یا مدام آن را به رخ دیگران کشید. این که مدام بگوییم چرا فلان امتیازرا نمی دهند و یااین که حق ماراخوردند، به کیفیت نگرش ما به خداوندمتعال و معاد برمی گردد. وقتی می گوییم: " متی ترانا و نراک"، یعنی درانتظارظهورت ازهمه چیزخودگذشتم و بازهم می گذرم. ولایتمدارواقعی، همه وجود و جان و مال را درراه دین و اعتقاد می گذارد و منتی برهیچکس ندارد.

واژه مقدس"ایثارگر" و "جانباز" و "آزاده" هنگامی مصداق پیدامی کند که دراعمال و رفتار تجلی یابد . حدود 30 و 40 ایثارگر ازاده جانباز که اکثرشان بالای 50% بوده و واقعا نان جانبازی و آزادگی را نخوردند را می شناسم که با درآمد کارمندی یا شغل آزاد ارتزاق می نمایند و هماننددیگران دچارمشکلات اقتصادی هستند و کمبودهای مادی دارند اما هرگز آنها را به بنیادشهید و ایثارگری ربط نداده و اصلا حرفش را نمی زنند.

این گروه ازایثارگران ، فعالیتهای اجتماعی و دینی دارند و باتشکیل دوره قرآن ، فرزندانمان را آموزش می دهند و انصافا ازآنجا که دارای صفای باطن هستند، نفوذکلام داشته و آموزه هایشان بردل می نشیند.

کمک به محرومان درحدوسع و رفع اختلافات خانوادگی ازدیگرفعالیتهای این گروه ازایثارگران است و درتمامی صحنه های انقلاب اسلامی حضورفعال داشته و دارند و هیچگونه بهره مادی ازاین کارها توقع ندارند. قناعت و دوری ازاسراف و زندگی ساده و بی آلایش این عزیزان واقعا الگوی دیگربرادران همرزمشان است و فرزندانی تربیت کرده اند که ازنظراخلاقی و دینی و اجتماعی سرآمددیگران هستند.

از این نخبگان ایثارگر می توان بعنوان سربازان واقعی امام عصر(عج ا...) که ازاول انقلاب اسلامی دررکاب امام(ره) بودند و بارهبرمعظم انقلاب بیعت نمودند و تاپای جان آماده جان فدایی هستند، یادکرد. خداراشکر که چنین دوستان مومن و معتقد و متعهدی داریم.