تاریخ : 1393,سه شنبه 09 دي12:30
کد خبر : 30439 - سرویس خبری : اخبار

واکنش بنیاد اراک به یک خبر



فاش نیوز- پس از انتشار مطالبی با عناوین " نمی دونم چی بگم" و " بنیاد اراک توضیح دهد" واکنشی از طرف بنیاد شهید استان مرکزی اراک نشان داده شده و بنیاد اراک پاسخی به مطالبی که در این اخبار آمده بود، داده اند.

فاش نیوز- پس از انتشار مطالبی با عناوین " نمی دونم چی بگم" و " بنیاد اراک توضیح دهد" واکنشی از طرف بنیاد شهید استان مرکزی اراک نشان داده شده و بنیاد اراک پاسخی به مطالبی که در این اخبار آمده بود، داده اند. این مطالب که طی دو هفته گذشته به جریان اعتراض و درگیری جانبازی در بنیاد شهید اراک می پرداخت که منجر به دستگیری و زندانی شدن این جانباز و همسرش شده بود. متن نامه جوابیه به شرح ذیل می باشد:

 

بسمه تعالی

 

مدیر محترم پایگاه اینترنتی فاش نیوز

 

احتراما"  در خصوص مطالب مندرج در آن سایت با عناوین" نمی دونم چی بگم" و " بنیاد اراک توضیح دهد" منتشر شده در تاریخ های دوشنبه و سه شنبه 24 و 25 آذر ماه سال جاری به قلم مهدی سمیعی مطالب ذیل به عنوان جوابیه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک جهت تنویر افکار عمومی ارائه می شود.

 

همانگونه مستحضرید رسالت اصلی رسانه های جمعی، اطلاع رسانی صحیح و افزایش آگاهی مخاطبان از وقایع موجود می باشد اما متأسفانه این رسالت در مطالب مذکور به درستی صورت نگرفت و بعضا" باعث سوء برداشت ها و حتی سوء استفاده های دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام شد که جا داشت بیش از انتشار این مطالب، صحت و سقم و واقعیت موضوع از طریق مجاری رسمی و یا حتی خانواده جانباز محترم مورد بررسی قرار می گرفت.

 

آنطور که ادعا شده و متعاقب آن در قالب کامنت هایی که مسئولیت آن طبق قانون جرائم رایانه ها، مستقیما" بر عهده مدیریت سایت می باشد، از مشکلات مالی، ناراحتی اعصاب و روان و ... صحبت شد در صورتی که موضوع مذکور ارتباطی به مسایل نداشته و یک اختلاف نظر در خصوص تطبیق یکی از مفاد قانون ایثارگران میان یکی از کارمندان محترم با طرف شکواییه صورت گرفته بود که ابتدا موضوع حل و فصل شده بود اما متأسفانه فرد یا افرادی که منافع  خود را در ایجاد تنش و درگیری میان مسئولین به عنوان خادمان خانواده های معظم شاهد و ایثارگران با این قشر معز می بینند، با تحریک خانواده جانباز مذکور، وضعیت را بحرانی نموده  و با از دست رفتن کنترل جانباز نامبرده در درب ورودی بنیاد درگیری فیزیکی شدیدی به وجود آمده بود که منجر به دخالت نیروی انتظامی گردید.

 

به دلیل وقوع جرم مشهود، پرونده به دادسرا رفته و در این میان نیز همان عوامل محرک با سوء استفاده از وضعیت روحی جانباز معزم موجب ایجاد درگیری میان نامبرده با عوامل قضایی شده بود که در نهایت به صدور وثیقه تا بررسی موضوع شد. با فراهم نشدن وثیقه مذکور علیرغم اعلام آمادگی بنیاد شهید اراک برای رضایت به دلیل جنبه عمومی جرم، طبق قانون متهمین بازداشت شدند و با پیگیری های صورت گرفته توسط واحد حقوقی، متهمان آزاد و تلاش برای فیصله شکایت شخصی یکی از کارکنان با خانواده جانباز عزیز ادامه دارد.

 

شایان ذکر است در روزهای آتی جانباز محترم از رسانه ای شدن موضوع مذکورکه موجب سوء استفاده سایت های ضدانقلاب و جریان فتنه شده است اعلام نارضایتی کرده و در آینده نزدیک در این خصوص اقدام قضایی را پیگیری خواهد کرد.

 

در پایان ضمن احترام به حقوق رسانه ای سایت محترم فاش نیوز، نارضایتی خود را از انعکاس نام جانباز عزیز اعلام کرده و متذکر می گردیم خط مشی بنیاد شهید استان مرکزی - شهرستان اراک، حمایت کامل از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران بوده و هست و وقوع مسائلی از این دست، پیش از دیگران برای کارکنان این نهاد مقدس که اکثریت آن از ایثارگران و خانواده های معظم شهداء می باشند، تلخ و ناگوار است.  و من ا... التوفیق

 

روابط عمومی بنیاد شهید استان مرکزی- اراک


کد خبرنگار : 70