تاریخ : 1393,یکشنبه 21 دي17:27
کد خبر : 30721 - سرویس خبری : اخبار

راه اندازی سامانه سجا



وجود ۱۳۶۰ مدرسه شاهد و ایثارگر در کشور

راه اندازی سامانه سجا

 

 

کرمانشاه- مشاور وزیر آموزش و پرورش تعداد مدارس شاهد و ایثار گر در کشور را یک هزار و ۳۶۰ مدرسه عنوان کرد و گفت: ۴۷۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین کفراشی پیش از ظهر یکشنبه در سفر به کرمانشاه و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر مدارس شهید و ایثارگر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از بنیاد شهید مطالبه دارند که این مطالبات از سال های گذشته باقی مانده است.

وی افزود: تعاملات مناسبی با بنیاد شهید در این زمینه ایجاد شده و امیدوار هستیم با توجه به این موضوع این مطالبات وصول شود.

کفراشی در ادامه گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۶۰ مدرسه شاهد و ایثار گر در کل کشور وجود دارد و ۴۷۰ هزار دانش آموز نیز در این مدارس تحصیل می کنند که از این تعداد نیمی را دانش آموزان خانواده های شهید و ایثار گر تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: همچنین 26 هزار دانش‌ آموز شاهد و ایثارگر در مدارس غیر دولتی سراسر کشور در طرح پراکنده مشغول به تحصیل هستند که فرزندان جانباز بالای 50 درصد در این طرح قرار دارند. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور ارتقای کیفیت علمی دانش آموزان مدارس مذکور را از اهداف اصلی اداره کل امور شاهد و ایثار گران وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: سه برنامه ترویجی، آموزشی و حمایتی برای این دانش آموزان نیز در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور جلسات و نشست های توجیهی را به صورت منظم با مدیران این مدارس برگزار می کنیم.

وی همچنین از راه اندازی سامانه سجا به منظور ثبت نام اینترنتی دانش آموزان مدارس شاهد و ایثار گر خبر داد و گفت: این اقدام برای حذف شیوه های نام نویسی سنتی انجام گرفته است.

کفراشی همچنین اظهار داشت: به دنبال استفاده از مشاوران مجرب و کارآزموده در مدارس شاهد و ایثار گر هستیم، چرا که بحث مشاوره در مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش همچنین از فعالیت ۱۳۰ هزار ایثار گر در وزارتخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ هزار معلم فرزند شهید، ۲۸ هزار جانباز و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر آزاده هستند.