تاریخ : 1393,سه شنبه 30 دي15:12
کد خبر : 30798 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

سکوت سنگین صدا و سیما درقبال مشکلات ایثارگران


سکوت سنگین صدا و سیما درقبال مشکلات ایثارگران

رسانه ملی به مشکلات حیاتی مانند معضل اساسی مسکن، دغدغه‌های معیشتی، درمانی و غیره جانبازان یا اصولاً اشاره‌ای نمی‌کند یا بصورت خیلی گذرا و سطحی می‌پردازد

سید مرتضی نودهی جانباز 25 درصد دفاع مقدس -  در سالی که در آن بسر می‌بریم یعنی سال 1393 که تنها دو ماه به پایان سال باقی مانده است قرار بود پس از کش‌ وقوس‌های عجیب‌ و غریب و ایرادهای تمام ناشدنی و چندساله اخیر برخی نهادهای ذیربط و بعضی مسئولین جبهه ‌ندیده ... بالاخره لایحه خدمت‌رسانی به ایثارگران اجرایی شود ...

موضوع مهم در این نوشتار این نیست که چه میزان از این وعده عملی شد و چه میزان از آن هنوز باقی مانده است که بررسی و دلایل عدم اجرای آن را به عهده کارشناسان ذیصلاح می‌سپاریم که بررسی جداگانه‌ای را می‌طلبد ولی بدون شک روزهایی که در آن بسر می‌بریم برای اجرایی شدن حداقل حقوق ایثارگران در سال 1394 که در لایحه خدمت‌رسانی به ایثارگران مصوب، قانونی و لازم‌الاجرا گردیده است بسیار تعیین‌کننده می‌باشد به چه دلیل؟

به دلیل اینکه این روزها در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بودجه بندی نهایی سال 1394 در حال انجام است ... خوشبختانه در این کمیسیون نمایندگان ایثارگری مانند آقای دکتر"غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی" نماینده محترم مجلس شورای اسلامی حضور دارند که پیگیر امور ایثارگران می‌باشند ولی ایشان در مصاحبه چند روز پیش خود از عدم پیگیری مجدانه و موثر برخی مسئولین کلیدی در این خصوص انتقاد داشت ... در این میان سکوت سنگین رسانه ملی در قبال مشکلات ایثارگران درخور توجه است.

رسانه ملی به مشکلات حیاتی مانند معضل اساسی مسکن، دغدغه‌های معیشتی، درمانی و غیره جانبازان یا اصولاً اشاره‌ای نمی‌کند یا بصورت خیلی گذرا و سطحی می‌پردازد و در ایامی مانند روز جانباز به مصاحبه‌های یکطرفه و متکلم‌الوحده با برخی مسئولین بسنده می‌کند ... برای صحت این ادعا باید گفت که وقتی صداوسیما اقدام به پخش صحنه‌های دیدار مسئولی از آسایشگاه یا خانواده یک جانباز می‌نماید این کار یک اقدام صرفاً تبلیغاتی است مگر اینکه بیاید و درد دل جانباز و خانواده ایشان را نیز در همان بخش خبری پخش نماید ... آیا کسی چنین اقدامی را از صدا و سیما بخاطر دارد؟!

یا بعنوان مثال دیگر، صداوسیما برنامه پرببیننده‌ای دارد به نام بخش گفت وگوی ویژه خبری 22:45 شبکه دو سیما ... آیا کسی به خاطر می‌آورد در این بخش خبری فقط برای یک بار هم شده در طول سالیان سال گذشته دو نفر از کارشناسان امور ایثارگران را دعوت به گفت وگو نمایند؟ آیا صداوسیما شهامت اجرای برنامه مناظره و دعوت از جانبازانی مانند آقای یوسف مجتهد را دارد؟ مگر نه اینکه جانبازان یادگاران هشت سال دفاع مقدس می‌باشند؟ پس چرا تریبونی به این یادگاران در این سال‌ها داده نمی‌شود تا مشکلات خود را از رسانه ملی مطرح نمایند؟ حضرت امام راحل (ره) فرمودند: "نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ وخم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند" آیا صداوسیما خود را مخاطب این فرمایش حضرت امام (ره) می‌داند یا نمی‌داند؟ اگر می‌داند، در اجرای فرمایش حضرت امام (ره) نقش و وظیفه خود را بدرستی درقبال پیشکسوتان شهادت و خون ایفا نموده است؟ یا در این سال‌ها نقش تبلیغی صرف را برعهده داشته است؟!!

چرا باید جانبازان خصوصاً جانبازان تهرانی بعد از گذشت 26 سال از پایان جنگ تحمیلی با معضل مسکن همچنان مواجه باشند؟ موضوع اجرای مواد 38 و 39 لایحه حمایت از ایثارگران بعداز گذشت سالیان طولانی به کجا انجامیده و چه افرادی در قبال رسیدن به حقوق قانونی جانبازان بسیجی سنگ‌اندازی می‌کنند؟ درود بر شرف آقای پرویز پرستویی که دو سه سال قبل پیگیر اعزام یک جانباز برای درمان به خارج از کشور بود .... آیا  مجموعه صدا و سیما بخش ایثارگران ندارد؟ آیا نباید از کارهای خوب و شجاعانه دیگران لااقل الگو بگیرند؟!

جالب است برخی امکاناتی را هم که جانبازان در سال‌های پیش داشتند بعضاً به بهانه خصوصی بودن!! دارند از بین می‌برند. مثلاً تا همین سال گذشته شما اگر از آزادراه تهران به پردیس و یا آزادراه‌های دیگر قصد تردد داشتید با نشان دادن کارت جانبازی عوارضی پرداخت نمی‌کردید ولی در سال جدید که سال اجرایی شدن لایحه نیز نامیده شده است ادعا می‌کنند ما پیمانکار خصوصی هستیم و باید عوارض بپردازید!! همین سناریو در پارکینگ برج میلاد از سال جاری اجرایی شده است و هنگام ورود به پارکینگ برج میلاد کارت جانبازی را معتبر نمی‌دانند و می‌گویند ما پیمانکار خصوصی هستیم!!

به هر حال از این دست اتفاقات متأسفانه درحال گسترش است...  امیداست مدیریت محترم جدید صداوسیما به مشکلات جانبازان و خانواده معظم شهدا نگاه واقع بینانه و حتی منتقدانه داشته باشد ... یادمان نرود جنگ تحمیلی در سال 1367 به پایان رسید و الان در پایان سال 1393 بسر می‌بریم !! صرفاً جهت اطلاع !!!!!!


کد خبرنگار : 12