تاریخ : 1393,چهارشنبه 24 دي13:18
کد خبر : 30800 - سرویس خبری : اخبار

جانبازان زیر 25 درصد تحت پوشش بنیاد قرار می گیرند!


 جانبازان زیر 25 درصد تحت پوشش بنیاد قرار می گیرند!

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری برای زیرپوشش قراردادن جانبازان زیر 25 درصد خبر داد.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری برای زیرپوشش قراردادن جانبازان زیر 25 درصد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد‌علی شهیدی عصر امروز در حاشیه ادای احترام به شهدای بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشحالم که توفیقی نصیب شد تا هیئت دولت به استان بوشهر سفر کند، ضمن اینکه شاهد استقبال خوبی توسط مردم از این هیئت بودیم به‌خصوص که این اتفاق با حضور خانواده شهدا و ایثارگران صورت گرفت.

وی بیان کرد: دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به خانواده شهدا و ایثارگران دارد، مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و سفارش زیادی کرده‌اند و فرمودند که «باید بکوشیم که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، چراکه این فرهنگ، همان فرهنگ امام حسین (ع) و شهداست».

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگر بخواهیم بمانیم و استقلال و آرامش داشته باشیم، باید این فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما زنده بماند.

شهیدی با بیان اینکه اولویت بنیاد شهید فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: امسال سعی ما این است که نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های خاصی را داشته باشیم، یکی از برنامه‌های ما این است که گلزارهای شهدا به زیارتگاه‌های مردم تبدیل شوند، یعنی به‌گونه‌ای باشند که مردم در این مکان‌ها حضور یابند؛ باید مردم را به گلزارهای شهدا دعوت کنیم تا از نزدیک با شهدا آشنا شوند، نسل جوان ما بدانند با فداکاری‌هایی که این بزرگان کرده‌اند ما هم‌اکنون در ایران آرامش و استقلال داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور حدود 196 هزار و 14 گلزار شهید داریم و معتقدیم این مکان‌ها باید آباد و زیارتگاه مردم شود، در همین راستا تصمیم گرفته شده است که این گلزارها مناسب‌سازی شوند و از آن وضعیت سابق خارج شوند، از این تعداد حدود 8 هزار و پنج گلزار شهید دست‌نخورده باقی مانده است.

رئیس سازمان بنیاد شهید امور ایثارگران تصریح کرد: در استان بوشهر حدود 210 گلزار شهید داریم که حدود 169 گلزار آن کامل شده است و ساماندهی حدود 40 گلزار دیگر باقی مانده است که تا تابستان سال آینده این گلزارها نیز مناسب‌سازی خواهند شد.

شهیدی در مورد تامین اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا گفت: بخشی از این اعتبارات از طریق دولت تامین شده است و مقداری از آنها را خودمان تامین اعتبار کرده‌ایم و بخشی دیگر را نیز استانداری‌ها تامین اعتبار کردند.

وی با بیان اینکه مشکل بودجه برای ساماندهی گلزار شهدا نداریم، تصریح کرد: باید برای تامین اعتبار ساماندهی 8 هزار گلزار باقی‌مانده برنامه‌ریزی کنیم و امیدواریم بودجه مورد نیاز آن تامین شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید امور ایثارگران گفت: به طور طبیعی باید طبق ضوابط و آیین‌نامه‌ای که بنیاد دارد عمل کنیم، چراکه جانبازان زیر 25 درصد تحت پوشش حمایت‌های بنیاد شهید نیستند و این روند اصلاح شود.

شهیدی گفت: در حال تجدیدنظر و بررسی این موضوع هستیم تا با کمک نمایندگان مجلس ضوابط را مشخص کنیم و سعی می‌کنیم تا با تدوین برخی دستورالعمل‌ها این جانبازان بزرگوار را نیز زیرپوشش حمایتی خود قرار دهیم.

وی در مورد مطالبات خانواده شهدا نیز با بیان اینکه تا پایان سال 90 مطالبات خانواده ایثارگران و جانبازان پرداخت شده است، گفت: در سال‌های 91 تا 93،  دولت مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران را بررسی و میزان آن را تایید کرده است لذا سعی می‌کنیم که هرچه زودتر این مقدار را هم پرداخت کنیم.

منبع:فارس