تاریخ : 1393,شنبه 27 دي18:46
کد خبر : 30846 - سرویس خبری : اخبار

تحت تأثیر باورهای غلط



رشادت شهدا نباید تحت تأثیر باورهای غلط قرار گیرد

 

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز گفت: نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس اسفند ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جواد قناعتی که - شنبه 27 دی - در نشست هماهنگی پوشش اخبار نخستین یادواره شهدای سادات فارس سخن می‌گفت، با تأکید بر لزوم تلاش برای برگزاری باشکوه این یادواره، بیان کرد: در این یادواره هدف ما خدمت به اهل بیت(ع) و تکریم یاد شهداست پس باید تمام کسانی که دل در گرو اهل بیت(ع) نیز دارند جهت برگزاری باشکوه این یادواره تلاش ویژه‌تری داشته باشند. کمیته‌های مختلف جهت برگزاری این یادواره در این ناحیه از سپاه تشکیل شده است و بزودی نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان فارس جهت تشریح فعالیت‌های این یادواره برگزار خواهد شد.

 

در ادامه محمد باقر کشفی،مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز گفت: خوشبختانه صدا و سیمای این استان در بحث تکریم و زنده‌ نگه‌داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس با سرمایه‌گذاری در قالب و ساختار مختلف، همیشه در میدان بوده و خواهد بود. فعالیت رسانه‌ای در این بخش دارای مراحل تبیینی، غنی‌سازی و تأمین موضوع است که برای طی این مراحل نیز باید کارشناسان زبده‌ای حضور داشته باشند تا بتوانیم اصل موضوع را برای تمام اقشار جامعه تبیین کنیم.

 

کشفی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای سادات فارس عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا موضوع اهل بیت(ع)، شهدا، دفاع مقدس و سادات را با شیوه‌ای جدید برای مخاطبان خود تبیین کنیم که این مسئله نیاز به بازگویی، بازخوانی و باز تعریف دارد. برای سامان‌دهی مناسب برنامه‌های جهت پوشش خبری یادواره شهدای سادات فارس بهتر است روزشمار، سین برنامه، عکس، خاطرات، فیلم و آدرس خانواده‌های شهدا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا اقدامات مناسب و تأثیرگذار انجام شود.

 

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما به شهدا باید به‌عنوان غرور آفرینان ملی باشد، اضافه کرد: گاهی اوقات ما مظلومیت خود را در دفاع مقدس با ضعف، اندوه، سستی، حسرت وغم نشان می‌دهیم در حالی که اینگونه نیست بلکه ما در دفاع مقدس به دلیل ظلم و ستم دنیای کفر بر انقلاب اسلامی مظلوم واقع شده بودیم. رشادت، دلاوری‌ها و قهرمانی شهدای گران قدر انقلاب اسلامی نباید تحت تأثیر باورهای غلط قرار گیرد. برگزاری چنین یادواره‌هایی کمک بسزایی به حل مشکلات بحران هویت در جامعه فعلی خواهد کرد.

 

کشفی گفت: هرچه بتوانیم این گوهرهای گران بها را به عنوان الگو و ارزش به نسل جوان خود معرفی کنیم، مسلماً گامی مؤثر و اساسی در رفع مشکلات هویتی جامعه خود برداشته‌ایم. در بحث سبک زندگی نیز نباید کلی گویی شود بلکه باید در این راستا سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت گیرد که البته نیازمند کارشناس زبده و رسانه‌ای هستیم تا بتواند مباحث سبک زندگی را به روش و سبک جدید با توجه به نوع نیاز مخاطب بیان کند.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید تنها به برگزاری یک مراسم اکتفا کنیم،بیان کرد: این‌گونه مراسم‌ها مخاطب خاص خود را دارد و باید عموم جامعه را مخاطب قرار دهد لذا باید در سطح شهر، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌ های عمومی اطلاع‌رسانی کاملی انجام شود.