تاریخ : 1393,دوشنبه 29 دي19:04
کد خبر : 30962 - سرویس خبری : اخبار

اردوهای راهیان نور واحد درسی دانشگاه شود



اگر تفکر و اندیشه زمان دفاع مقدس امروز بر جامعه حاکم باشد بسیاری ازگرفتاری های کشور حل خواهدشد.

به گزارش ایسنا، محمد رضا باقرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: صبح امروز (29 دی ماه) در نشست کمیته دانشجویی ستاد راهیان نور با بیان اینکه دوره هشت ساله دفاع مقدس در انقلاب ایران یک دوره باشکوه بوده است بیان کرد: اندیشمندان حوزه جامعه شناسی معتقدند این دوره هشت ساله یک سرمایه و ثروت اجتماعی قابل توجه است که به عنوان یک میراث باید حفظ و به آیندگان انتقال داده شود. مشکلات امروز کشور در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را نداشتن روحیه و تفکر زمان دفاع مقدس است برای همین اگر تفکر و اندیشه زمان دفاع مقدس امروز بر جامعه حاکم باشد بسیاری ازگرفتاری های کشور حل خواهدشد.

وی ادامه داد: دوره دفاع مقدس یک دوره با محتوای بسیار عالی است که متأسفانه برای حفظ آن نتوانستیم ظرف مناسبی طراحی کنیم . باید آموزه‌های غنی حماسه دفاع مقدس و دستاوردهای آن در یک مجموعه ای جمع آوری ،ثبت و ذخیره شود تا بتوانیم ضمن انتقال به نسل های آینده جهت کاربردی کردن آنها نیز اقدام کنیم. بی تردید دانشگاه ها، مراکزآموزشی و نهادهای تربیتی در حوزه مدیریت دانش صاحب سهم هستند.

باقرزاده یکی از وظایف نهادهای آموزشی را جامعه پذیری دانست و گفت: افراد باید از کودکی تا جوانی با ارکان و اصول جامعه پذیری تا سطح عالی آشنا شده و متناسب با آن عمل کنند و وظیفه نهادهای آموزشی انتقال این آرمانها و کارکردهای عالی از یک نسل به نسل دیگر است.اردوهای راهیان نور نباید به صورت تشریفاتی و نمادین برگزار شوند و مسئولین برگزاری این اردوها فضایی را فراهم کنند تا دانشجویان برای ورود کارکردی به جامعه ازاین اردوها یک درس عملی بگیرند .اردوهای راهیان نور برای دانشجویان یک برنامه ضروری است و توقع ما این است که اردوهای راهیان نور نه به عنوان یک فوق برنامه تشریفاتی بلکه به عنوان یک برنامه ضروری و حیاتی برای دانشگاهها همانند برنامه های درسی تعریف شود .

رئیس کمیته دانشجویی ستاد راهیان نور شهرستان قائم شهردر پایان ، ضرورت همگرایی و همکاری بیشتر بین موسسات و آموزش عالی را برای توانمندی آموزشی بیشتر منطقه خواستار شد .