تاریخ : 1393,سه شنبه 30 دي18:30
کد خبر : 31017 - سرویس خبری : اخبار

بازگشت پیکر 121 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه



پیکر مطهر 121 شهید دفاع مقدس تازه تفحص شده در خاک عراق، پنج شنبه دوم بهمن درآیین ویژه‌ای از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور می شوند.
مسئول تفحص شهدای ایران در عراق امروز در گفتگو با خبرنگار ما در اهواز گفت : این شهدای والامقام در منطقه عملیاتی فاو، ابوفلوس ، نهر کتیبان ، مجنون ، شرق دجله ، العــماره و زبیدات عراق و در عملیات های رمضان ، کربلای 4 و 5 ، خیبر و تک دشمن در سال 67 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند .
سرهنگ عشقی با اشاره به اینکه پیکر یکی از این شهداء خلبان نیروی هوایی ارتش است افزود: پیکر مطهر این شهداء در هجدهمین مرحله تفحص برون مرزی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق کشف شد.
وی گفت: همچنین در این روز 16 جسد کشف شده سربازان عراقی در خاک جمهوری اسلامی ایران، به مسئولان عراقی تحویل خواهد شد.
مسئول تفحص شهدای ایران در عراق افزود: مراسم استقبال ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 2 بهمن با حضور نیروهای مسلح ، مسئولان محلی و لشکری و قشرهای مختلف مردم در شلمچه و ساعت 16 بعد از ظهر از فلکه دوم کیانپارس تقاطع پهلوان به سمت حسینه ثار الله در اهواز برگزار خواهد شد.
سرهنگ عشقی گفت: مراسم تجدید میثاق با این شهداء بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله برگزار می شود و پس از آن به معراج شهدای محمودوند اهواز منتقل می شوند.

 

منبع: واحد مرکزی خبر