تاریخ : 1393,چهارشنبه 01 بهمن18:52
کد خبر : 31072 - سرویس خبری : اخبار

زنگ ایثار در قم



مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: خون شهدای انقلاب طومار نظام طاغوتی را در هم پیچید و نظام اسلامی را در این کشور مستقر و تثبیت کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سید جواد هاشمی روز چهارشنبه در اولین جلسه کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی در بنیاد شهید وامور ایثارگران قم افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران به پیروزی رسید و حفظ همان روحیه ایثار و شهادت و ولایت مداری توانست چهار دهه در مقابل تمامی تهدیدات دشمنان ایستادگی کند.

وی ادامه داد: اکنون سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی را در حالی جشن می گیریم که جمهوری اسلامی عزتمند مسیر پیشرفت را با تمام تهدیدات و تحریم ها و خدعه ها و فتنه های دشمنان طی می کند و امید ملتهای آزاده و مسلمان است.

هاشمی اضافه کرد:امروز نه تنها فتنه‌ها و تهدیدات دشمنان نتوانسته به این ملت و نظام آسیبی برساند بلکه این ملت با بصیرت و ولایت‌مدار قوی‌تر از گذشته در عرصه‌های مختلف در دنیا می‌درخشد و الگویی برای انقلاب‌های آزادی خواه در دنیا است و این همان تحقق اهداف شهیدان است.

وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی در زمانی به پا خاستند که کشور در شرایط اختناق بود و مظلومانه توسط رژیم سفاک ترور شدند و در زندانها زیر شکنجه های وحشیانه به شهادت رسیدند، مردم شهر خون و قیام نیز در دوران انقلاب از 15خرداد 42آغاز نهضت حضرت امام تا 19دی 56 و سپس پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 57 ، بیش از 100شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند.

هاشمی ادامه داد: ملت ایران با حضور و حمایت خویش در صحنه های مختلف و حساس تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده که همواره وفادار و پشتیبان ارزشهای شهدا و امام شهیدان است و استوار در مسیر حفظ این ارزشهای اسلامی و استقلال و آزادی کشور گام برمی‌دارد.

وی افزود: کمیته ایثارگران دهه فجر با 15فعالیت مختلف و با مشارکت 17دستگاه فعالیت خود را در راستای گرامی داشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در قم آغاز کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه میهمانی لاله ها، مراسم های تجلیل و تکریم از ایثارگران و خانواده‌های آنها، دیدار با خانواده شهدای انقلاب ، افتتاح و نامگذاری پروژه‌ها به نام شهدا، غباروربی گلزار شهدای گمنام، نواختن زنگ ایثار، یادواره شهدای فرهنگی، حضور ایثارگران در راهپیمایی 22بهمن، نصب عکس شهدای انقلاب و برپایی نمایشگاه انقلاب بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.