تاریخ : 1393,شنبه 04 بهمن12:12
کد خبر : 31090 - سرویس خبری : اخبار

راه اندازی دهکده مقاومت لرستان



فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: دهکده مقاومت در استان راه‎اندازی می‏‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار مرتضی کشکولی در دیدار با فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء(ص) و سردار سلیمانی مسئول راهیان نور کشور در خرم‏‌آباد، افزود: طی سال‎جاری 25 هزار نفر در قالب کاروان‏های راهیان نور به مناطق جنگی کشور اعزام شده‎اند.

وی اظهار کرد: تا پایان امسال 11 هزار نفر دیگر از استان لرستان به مناطق جنگی اعزام می‎شوند، این در حالی است که هدف از اعزام کاروان‏‎های راهیان نور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: یکی از مشکلات استان لرستان بحث بیکاری و اشتغال است، از این رو طی شش ماهه‏‌ای که به عنوان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان معرفی شده‎ام، بیش از 300 نفر به منظور اشتغال و کاریابی مراجعه کرده‏‎اند که بیشتر آنها دارای مدرک دانشگاهی بوده‎اند.

کشکولی از سردار عبداللهی درخواست کرد، موسسه‎ای به نام موسسه سازندگی در لرستان راه‏‎اندازی کند، تا بخشی از این افراد را در بخش‎ها مختلف مشغول به کار کنیم.

وی اضافه کرد: انتظار ما از فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء این است که زائرسرای سپاه حضرت ابوالفضل(ع) مشهد را تجهیز کند، تا زائران بیشتری در آن اسکان دهیم.

این مسئول گفت: دهکده مقاومت در لرستان در حال راه‎اندازی است که 30 نوع خدمات در زمینه‎های مختلف ورزشی، فرهنگی و ... در صورت بهره‎برداری از آن امکان‎پذیر است، اما امروز این مجموعه نیازمند اعتبار است که انتظار ما از سردار عبدالهی این است که در این خصوص استان را یاری کند.

کشکولی افزود: چهار استخر شنا نیمه‎کاره در شهرستان‏‎های بروجرد، خرم‎‏آباد، نورآباد، پلدختر وجود دارد که سال‏‎های زیادی بلاتکلیف هستند که اگر این استخرها به بهره‎برداری برسند در جذب جوانان و کارهای فرهنگی تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس در شهرستان خرم‎آباد در حال احداث است، اظهار کرد: اگر این موزه به بهره‎برداری برسد، می‎توانیم، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌‏های آینده پمپاژ کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: برای اجرای پروژه‎های محرومیت‎زدایی در استان لرستان اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان نیاز است که انتظار ما از قرارگاه خاتم تامین بخشی از این اعتبار برای محرومیت‏زدایی لرستان است.

کشکولی اضافه کرد: سامان‏دهی راویان نور در استان لرستان یکی دیگر از دغدغه‎های سپاه حضرت ابوالفضل(ع) است که برای سامان‎دهی آنها بیش از 50 میلیون تومان نیاز است.

وی گفت: در استان لرستان به 11 خانه عالم نیازمندیم که انتظار از قرارگاه خاتم این است که ما را در این خصوص یاری کند.