تاریخ : 1393,شنبه 04 بهمن12:39
کد خبر : 31095 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

به ptsd اعتقادی ندارید؟!



جانباز شیمیایی 1- استرس در جنگ پیدایش علائم و نشانه‌های خاصی است که ممکن است پس از ضربه یا ضربه‌های روانی غیر عادی که خارج از ظرفیت انسان است پدید آید و پذیرش آن شرایط جنگ برای انسان سخت می‌باشد اهمیت توجه به مسائل روانی جامعه در حال جنگ به این علت است که بدانیم وجود فرد بیمار روانی به منزله عضوی در یک خانواده موجب اختلال جدی در روابط کل اعضای خانواده می گردد، در نتیجه کل مجموعه خانوادگی را در معرض استرسهای بی‌شماری قرار می‌دهد و اختلال استرس پس از وقوع سانحه در فرد ایجاد می‌شود. از نظر معیار تشخیص ، فرد وقتی با سانحه دلخراشی مواجه می‌شود و بعد از آن صحنه و حادثه را به طرق مختلف دوباره تجربه می‌نماید. این اختلال سبب اختلال در امور اجتماعی و شغلی بیمار می‌گردد.

 متاسفانه بعد از جنگ، مسئولان امور ما را به حال خود رها کردند چون به عارضه ptsd اعتقادی نداشتند واز کشورهای غربی یاد نگرفتند که اول باید مشکلات وعوارض روحی ناشی از جنگ را در رزمنده وایثارگر وغیره درمان کنند تا در زندگی روزمره وروابط اجتماعی مشکل نداشته باشند، شهدا رفتند وراحت شدند ولی ما با زخم های کهنه روحی وجسمی جنگ نه توانستیم پدر خوبی باشیم نه همسر خوبی باشیم ونه فرزند خوبی برای والدین.

  ما باید از دست مسئولان امور وبنیاد شهید به کجا شکایت ببریم؟ باورکنید مشکلات معیشتی جانبازان وهزاران مشکل دیگر به گردن شماست آقایان مسئول!! فرزندان مان و خانواده ما چه گناهی کرده بودند که شما این همه در حق آنها جفا کرده اید؟ می دانید بارها به خاطر مشکلات عدیده با خودمان می گوییم کاش ازدواج نمی کردیم تا عده ای بیگناه را در آتش خود بسوزانیم!