تاریخ : 1393,شنبه 04 بهمن12:39
کد خبر : 31096 - سرویس خبری : اخبار

سفر دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی



فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین از اعزام400 نفر از دانش‌آموزان خواهر شهرهای اقبالیه، کوهین، الموت و طارم به اردوهای راهیان‌نور خبر داد.

محرمعلی والدی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صبح روز جمعه سوم بهمن ماه بیش از 400 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع دوم دبیرستان شهرهای اقبالیه، محمود آباد، الموت و طارم‌سفلی استان قزوین به همراه مربیان آموزش دفاعی، فرهنگیان، روحانیون و راویان دفاع مقدس به مناطق عملیانی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

والدی خاطرنشان کرد: این دوره از اردوهای راهیان نور ویژه خواهران است که این دانش‌آموزان طی مدت دو روز از مناطق عملیاتی شلمچه، طلائیه، هویزه و اروند بازدید خواهند کرد.

وی هدف از اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی را آشنایی با مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: امید است که دانش‌آموزان از این حرکت فرهنگی بهره کافی را ببرند.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین تصریح کرد: اعزام کاروان‌های راهیان‌ نور یک حرکت فرهنگی و مقدس است و از زمانی که اعزام کاروان‌ها به این مناطق آغاز شده است فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پر‌رنگ‌تر جلوه می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: انس و علاقه جوانان به آرمان‌های انقلاب اسلامی و اشتیاق نسل جوان به آشنایی با شهدا و دوران دفاع مقدس روز به روز در حال افزایش است.

والدی یادآور شد: ما باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم چرا‌که شهدا از مال و جان خود گذشتند تا کشور امنیت و آسایش داشته باشد و این اقتدار و پیشرفتی که اکنون در زمینه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی و سایر عرصه‌ها شاهد آن هستیم، مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهدا بوده و باید راه آن‌ها را ادامه دهیم.