تاریخ : 1393,شنبه 04 بهمن18:52
کد خبر : 31153 - سرویس خبری : اخبار

سطح تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر



به گزارش خبرگزاری موج، عباسعلی رضایی، در نشست ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر که در آموزش و پرورش استان در ساری برگزار شد با بیان اینکه فرزندان معظم شهدا و ایثارگر به عنوان امانت در نزد ما به شمار می روند، گفت: همه ما باید با تلاش، همفکری، هم اندیشی، مشارکت، همدلی و تعامل در راستای تحقق اهداف آموزشی این عزیزان گام برداریم و برنامه های آموزشی را کیفیت بخشیده تا استعدادهای بالفعل را به بالقوه مبدل سازیم.
وی با اشاره به این که باید امانتی را که شهدا و ایثارگران به ما سپردند به نحو مطلوب و مطابق با اهداف مورد نظر آنان پیش ببریم تا شرمنده این عزیزان نباشیم، اظهارداشت: ارتقای تحصیلی، دست یابی به رشد و پیشرفت علمی زمانی میسر است که آموزش و پرورش در موازات هم حرکت کنند و با فراهم نمودن بستر های مناسب آموزشی، این امر را در مدارس شاهد و ایثارگر نهادینه کرد.
رضایی افزود: فضای مدارس شاهد و ایثارگر باید با فرهنگ ایثار و شهادت سنخیت داشته باشد و جایگاه آن در تمامی شئونات حفظ شود و همه ما باید در حفظ این جایگاه علمی و احیای این فرهنگ که نشات گرفته از فرهنگ عاشورا، امامت و ولایت بوده است تلاش کنیم.
مدیرکل بنیاد مازندران بر ادامه روند بازدیدها از مدارس شاهد و بررسی کمبودها و مشکلات آموزشی،ضرورت دقت در اجرایی شیوه نامه ها ،نگاه تخصصی به رویکردهای آموزشی، استمرار کلاس های تقویتی با هدف بهبود آموزش، پی گیری وضعیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر تاکید کردند.
وی در ادامه به دانش آموزان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل اشاره کرد و افزود: تعداد 2 هزار و 826 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان به تحصیل اشتغال دارند که هزار و 506 نفر در طرح پراکنده و هزار و 320 نفر در مدارس شاهد به امر تحصیل مشغول هستند.
در ادامه این جلسه هریک از اعضا درخصوص موضوعات جلسه شامل بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط آموزشی دانش آموزان در نوبت اول مدارس شاهد و طرح پراکنده، برگزاری کلاس های تقویتی و جبرانی، شیوه نامه دوازدهمین دوره مسابقه مطالعه و تحقیق و نیز برگزاری مسابقات علمی ویژه دانش آموزان پایه دوم و سوم متوسطه به ارائه نظرات و پیشنهادت پرداختند.