تاریخ : 1393,دوشنبه 06 بهمن12:20
کد خبر : 31157 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

علی ادبی

مشکل ایثارگران شرکت مخابرات


مشکل ایثارگران شرکت مخابرات

پس از خصوصی سازی مخابرات ستاد رسیدگی به امور کارکنان ایثارگر به واسطه بده بستان ها و تحدید و تطمیع ها ماموریت دارد

علی ادبی -  پس از خصوصی سازی مخابرات ستاد رسیدگی به امور کارکنان ایثارگر به واسطه بده بستان ها و تحدید و تطمیع ها ماموریت دارد به ضدیت با ایثارگران بپردازد چون مسئولان این ستاد دست نشانده  مدیریت مخابرات هستند و جامعه ایثارگری شرکت هیچ نقشی در انتخاب و انتصاب ایشان ندارند و کفه ترازو در تمام امورات قانونی به ضرر ایثارگران و به نفع مدیریت عمل می کند. لذا ستاد مذکور عملا" به ضد خود تبدیل شده است .

بنا به گفته مسئول ایثارگران مخابرات آذربایجان شرقی ، موضوع از این قرار است که اخیرا" مسئولان ستاد ایثارگران گردهمایی سراسری داشته اند که درهمایش فوق مطرح شده که موضوع تامین صد در صد هزینه های درمانی جانبازان شاغل در دستگاههای اجرائی از سوی بنیاد شهید در سال  1393(قانون بودجه سنواتی) بزودی لغو می گردد. لذا همکاران شرکت مخابرات از ثبت نام در طرح درمانی بنیاد شهید خودداری نمایند .

قانون مراحل لازم خود را درمجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی گذرانده و به حالت اجراء در آمده است. توجه به مشکلات و معضلات چند ساله درمانی جانبازان شاغل و بلاتکلیفی و سر گردانی این قشر از جامعه ایثارگری بخاطر نحوه اجرای قوانین مربوط به تامین صد در صد هزینه های درمانی خود و افراد تحت تکفل،(بند ب ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه و قانون جامع ایثارگران و تنفیذ قوانین مذکور در قوانین بودجه سنواتی  ) لذا لغو چنین قانونی امکان ندارد و از سویی نیز بنیاد افراد زیادی از این قشر را در سال 1393 به شرکت بیمه طرف قرارداد معرفی و کارت بیمه درمان تکمیلی نیز برای ایشان صادر و تعهد قانونی برای طرفین ایجاد شده است. لغو قانون  تبعات زیادی را در پی دارد و عملا" غیر ممکن می باشد .  لذا اینجانب موضوع را بلافاصله ازطریق موبایل  مسئول ستاد امور ایثارگران مرکزی مخابرات جناب کامبیز مدیری پیگیر شدم که ایشان هم بطور کلی وجود چنین بحثی را در گرد همایی انکار کردند که اینجانب هم در جواب گفتم که به مسئول ایثارگران تبریز دستور دهید که چنین شایعاتی را پخش نکنند .

ولی با توجه به شناختی که از شخص ایشان (مسئول ایثارگران تبریز) دارم بعید به نظر می رسد که مسئول ایثارگران تبریز دروغ گفته باشند و مدیران تصمیم گیر شرکت مخابرات شیطنت می کنند چون بر اساس قانون تصویبی در بودجه سنواتی سال 93 سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اعتبار مربوط به تامین هزینه های درمانی جانبازان شاغل را  از دستگاههای اجرائی مربوطه کارکنان جانبازکسر و در اختیار بنیاد شهید قرار دهد  تا صرف تامین صد در صد هزینه های درمانی جانبازان شاغل گردد.  لذا شرکت مخابرات مذبوحانه در ضدیت با ایثارگران تلاش می کند که از ثبت نام کارکنان جانباز در طرح درمانی مورد اشاره  جلوگیری کند .