تاریخ : 1393,یکشنبه 05 بهمن18:59
کد خبر : 31212 - سرویس خبری : اخبار

معاون پارلمانی بنیاد باید پاسخگو باشد


معاون پارلمانی بنیاد باید پاسخگو باشد

فقیهی در همایش فصلی مدیران بنیاد گفت بنا به نظر حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از فعالیت‌های ما، تعیین دقیق مواد اجرایی شده قانون جامع بود که با تعریف شاخصه‌ های لازم و بررسی‌های فراوان مشخص شد حدود 71 درصد از قانون جامع اجرایی شده است و این رقم نسبت به اردیبهشت گذشته 12 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 آقای فقیهی! لطف کنید به چند سوال پاسخ دهید:

 1-معیار سنجش شما که اعلام کرده اید دقیق بوده چه می باشد؟ بیشتر توضیح دهید؟ 2- آن مواد و تبصره هایی که مشمول 71 درصد ادعایی شماست کدام است ؟ 3- می توانید 29 درصد باقی مانده را نام ببرید؟ 4- با توجه به دقت مورد ادعای شما چه مبلغی در بودجه سال جاری برای این 71 دصد پیش بینی شده بود میزان و سرفصلهای آن را ذکر کنید؟ 5- اغلب بنیادها و کمیسیون ماده 16 دلیل عدم پگیری قانون جامع را عدم تصویب آیین نامه های آن می دانند و حقوق ایثارگران را با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی و دیوان عدالت اداری پایمال می کنند چگونه شما دم از اجرای 71 درصد این قانون می زنید؟ یا درصد را نمی فهمید یا قانون را ؟ 6-از نظر شما قانون جامع ابلاغ شده و برای دستگاهها الزام آور است مستند شما برای ابلاغ قانون چیست ؟

 7- بارها شما ،‌ریاست بنیاد و سایر مسئولان عدم تامین منابع مالی را مانع اجرای قانون جامع دانسته اید مگر منابع آن تامین شده است ؟ اگر از نظر شما تامین شده است مستندات خود را ارئه دهید؟ 8-به استناد چه می گویید میزان اجرای قانون نسبت به اردیبهشت 12 درصد رشد داشته است . این 12 درصد کدام مواد و تبصره هاست ؟ واضح و روشن آنها را اعلام کنید ؟ 9-بخش عمده ای از قانون جامع باید در دستگاه های اجرایی اجرا شود نحوه سنجش شما از اجرای این قانون در سایر دستگاه ها چیست ؟ 10-اگر نظر شما از این 71 درصد قوانین و مقرراتی است که از گذشته در حال اجراست این موضوع چه ربطی به دوران مدیریت آقای شهیدی و شما دارد که آن را مصادره می کنید؟ این قوانین از گذشته در حال اجرا بوده است .

 شما لطف کنید آنچه از قانون جامع در دوران شما اجرایی شده را ذکر کنید تا بررسی شود. ضمنا" اگر برای خدمت به ایثارگران به بنیاد آمده باشید این همه ادعا را بدون ذکر مستندات مدام تکرار نمی کردید . واقعا" به این سخنان خود اعتقاد دارید. مطمئن باشید ایثارگران هشیارتر از آن هستند که به این سخنان توجه کنند.

منتظر پاسختان هستیم