تاریخ : 1393,یکشنبه 05 بهمن19:10
کد خبر : 31213 - سرویس خبری : اخبار

پرونده‌های درمانی الکترونیکی می‌شود



 

به گزارش «ایثار» محمد احمدی اظهار کرد: این پرونده‌ها در سامانه سجایای بنیاد استان که به منظور الکترونیکی شدن پرونده‌های درمانی والدین شهدا و جانبازان استان راه‌اندازی شده، قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام امسال برای نخستین بار در استان کردستان انجام می‌شود، افزود: استان کردستان یکی از استان‌های پیشتاز در سطح کشوری در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان به برنامه‌ریزی‌های درمانی و گزارش‌گیری از روند درمانی این عزیزان بیش از پیش دست یافت.

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان کردستان با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت والدین شهدا و جانبازان استان اظهار کرد: این طرح از سال 85 در استان کردستان به مرحله اجرا درآمد و براساس این طرح پزشکان عمومی به صورت ماهانه یا دوره‌ای اقدام به ویزیت این عزیزان در منازلشان خواهند کرد.

احمدی یادآور شد: پس از بررسی روند سلامت والدین شهدا و جانبازان توسط پزشکان عمومی پرونده‌های پزشکی آنها در صورت نیاز برای مداوا به متخصصین مراجع کلینیکی و پاراکلینیکی ارجاع داده می‌شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس روند درمانی، پیگیری و نظارت و کنترل بر بیماری‌های والدین شهدا و جانبازان استان با سهولت انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: تاکنون سه هزار نفر از والدین شهدا و 600 نفر از جانبازان استان مشمول این طرح شده‌اند و معاینات دوره‌ای آنها در منازلشان انجام می‌گیرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان کردستان اضافه کرد: براساس اجرای طرح پایش سلامت هم‌اکنون 14 پزشک عمومی در سطح استان کردستان با بنیاد همکاری دارند و سعی شده پزشکانی انتخاب شوند که خود به نوعی دارای نسبت ایثارگری با جامعه ایثارگران استان را دارند.

احمدی در پایان اضافه کرد: جلساتی نیز با پزشکان این طرح در بنیاد برگزار شده تا روند ثبت نتیجه ویزیت‌های انجام شده توسط آنها در خصوص جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود.