تاریخ : 1393,دوشنبه 06 بهمن12:41
کد خبر : 31227 - سرویس خبری : اخبار

مستندی پیرامون شهدای اهل سنت



"سنت شهادت" حکایتگر وحدت میان شیعه و سنی در دفاع از میهن اسلامیمان است که در 6 اپیزود، توسط 6 کارگردان، در 6 استان و درباره 6 شهید از شهدای اهل سنت ساخته شده است.

به گزارش بی باک به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، مجموعه "سنت شهادت" مستندی پیرامون شهدای والامقام اهل تسنن در کشورمان است که در 100 دقیقه آماده نمایش شده است و بزودی طی مراسمی از آن رونمایی به عمل خواهد آمد.

این مجموعه مستند که حکایتگر وحدت میان شیعه و سنی در دفاع از حریم میهن اسلامیمان است در 6 اپیزود، توسط 6 کارگردان، در 6 استان و درباره 6 شهید از شهدای گرانقدر اهل سنت ساخته شده است.

محمدعلی شعبانی در استان گلستان، حسن قهرمانی در استان اردبیل، محمدعلی هاشم زهی در استان سیستان و بلوچستان، پیمان نهان قدرتی در استان کردستان، ماکان عاشوری در استان گیلان و سید سجاد آوینی در استان هرمزگان اپیزودهای "سنت شهادت" را ساخته اند.

نقاط برگزیده و منتخب جهت ساخت این مجموعه مستند از استان های مرزی کشورمان هستند و این حاکی از آن است که بر خلاف شیطنت های استکبار جهت ایجاد نفاق میان مذاهب، ایران اسلامی به عنوان جزیره ثبات مظهر اتحاد شیعه و سنی بوده و هست که مقاومت همه جانبه در دوران شکوهمند دفاع مقدس گواهی بر این مدعاست. 

مجموعه مستند "سنت شهادت" محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و پژمان لشگری پور طراح و تهیه کننده آن است.

مراسم رونمایی از این مستند بزودی و با اطلاع رسانی قبلی برگزار خواهد شد.

منبع: مشرق