تاریخ : 1393,دوشنبه 13 بهمن19:42
کد خبر : 31284 - سرویس خبری : اخبار

طرح امتیاز تلفیقی ایثارگران به مجلس ارائه شد


طرح امتیاز تلفیقی ایثارگران به مجلس ارائه شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح امتیاز تلفیقی ایثارگران به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح امتیاز تلفیقی ایثارگران به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح رزمندگان و ایثارگران با توجه به مدت زمان حضور خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مجروحیت امتیاز بندی شده و به آنها امتیاز تلفیقی داده خواهد شد
وی گفت: بنابر این ما در این طرح ، امتیاز تلفیقی را در نظر گرفته ایم و گفته ایم که هرکس در دوران جنگ تحمیلی داوطبانه به جبهه رفته بود هر ماه حضور برای او یک امتیاز،و هرکس که به طور موظفی اعزام شده بود ، هرسه ماه یک امتیاز برایش درگرفته می شود.
وی اضافه کرد: به طور مثال اگر یک رزمنده 40 ماه سابقه جبهه و20 درصد هم جانبازی دارد می شود 60درصد و درواقع این طرح  به نفع او خواهد بود.یا به طور مثال در شرایط عادی، یک جانباز اگر 15درصد جانبازی داشته باشد اگر چه جانباز است و 40 ماه هم سابقه جبهه دارد ولی نه از 40 ماه سابقه جبهه چیزی عایدش می شود نه از 15درصدش ، اما با اجرای طرح امتیاز تلفیقی همه این امتیازات برای او محا سبه خواهد شد.
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته باید بر روی این طرح کار کارشناسی بیشتری انجام شود تا انشاالله در مجلس نهم بتوانیم آن را به تصویب برسانیم. چرا که در این طرح ، حق کسانی که حتی یک روز هم به جبهه رفته بودند درنظرگرفته شده است .
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص لایحه خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: این قانون از سوی رئیس جمهوربه دستگاه های دولتی ابلاغ شده است و هیچ مانعی برای اجرای کامل آن وجود ندارد..
وی به روند اجرایی این قانون اشاره کرد و یادآور شد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عزیز، حدود 12 سال بود که مطرح بود که از این مدت 5 سال به علت بار مالی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در حال رفت و آمد بود.
دکتر عزیزی ادامه داد: نهایتا با اصرار نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی ، این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و با آغاز فعالیت مجلس نهم آنرا پی گیری کردیم و پس از تایید شورا و تصویب مجلس دوسال پیش برای اجرا به دولت وقت ابلاغ شد.
نماینده مردم شیروان متذکر شد: ما در خصوص این لایحه پیگیری زیادی کردیم و خوشبختانه اخیرا دولت یازدهم این قانون را که شامل 78ماده است را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است..
وی در پاسخ به این سوال که اجرای این لایحه چه تاثیری بر روی زندگی ایثارگران خواهد داشت تصریح کرد: اجرای کامل و صحیح این لایحه می تواند در زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و...ایثارگران تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی متذکر شد:ما به عنوان نمایندگان مردم بر اجرای آن نظارت خواهیم کرد تا انشاالله به درستی و دقت اجرا شود چرا که با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات ایثارگران حل خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: البته این لایحه نواقصی دارد و با تهیه و ارائه طرح امتیاز تلفیقی به هیئت رئیسه تلاش می کنیم نواقص موجود در آن را برطرف کنیم .
 

کد خبرنگار : 14