تاریخ : 1393,سه شنبه 07 بهمن14:46
کد خبر : 31293 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

جهاد کبیر



هـم قطار- با سلام و احترام جهاد همیشه صحنه قتال (جهاد اصغر) نیست و شهدای بزرگوار صنعت هسته‌ای کشور در جبهه علم و فن‌آوری به مبارزه با استعمار علمی غرب و خصوصاً آمریکا و اسراییل جنایتکار به پا خاستند. مبارزه با استعمار علمی جهان غرب هدف شهدای صنعت هسته‌ ای کشور بود. شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن «فی‌سبیل‌الله» انتخاب می‌کند. یعنی شهید در راهی قدم می‌گذارد که هم آگاهانه و هم فی‌سبیل‌ الله.

 شهادت در راه خدا عین زندگی و فوز ابدی و رسیدن به مقام قرب الهی است. شهید علی محمدی، شهید شهریاری، شهید احمدی روشن و شهید رضایی نژاد در راه اعتلا و پیشرفت کشور قدم برداشتند و مهمتر از آن، یک جریان علمی بود که توسط این شهدا به راه افتاد و آن، جریان مبارزه با استعمار علمی جهان غرب بود؛ و دشمن با احساس خطر از همین جریان سازی علمی دست به ترور این دانشمندان زد.

 دستاوردهای علمی دانشمندان ایران اسلامی مرجعیت علمی آمریکا را زیر سؤال برد و جهاد آنها در مبارزه با استعمار علمی جهان غرب و به نوعی جهاد کبیر است. جهاد بر سه قسم است: جهاد اصغر؛ مقاتله با دشمنان اسلام است. جهاد کبیر؛ جهاد فرهنگى و علمی است که با کژى‌ ها، انحرافات و جهالت‌ها در جامعه مبارزه مى‌شود؛ جهاد اکبر؛ جهاد با نفس است.