تاریخ : 1393,سه شنبه 07 بهمن17:02
کد خبر : 31314 - سرویس خبری : اخبار

غرس درخت به یاد شهید



به گزارش ایسنا،حسن سعدالدین در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی غرس 3000 درخت به یاد 3000 شهید استان در محل فرمانداری سمنان با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: پیروزی و استمرار و اقتدار حکومت اسلامی مدیون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و جانبازان غیور ایران اسلامی است.

وی امنیت و موفقیت‌های روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حاصل رهبری مدبرانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و بصیرت و اطاعت ملت بزرگ ایران از ولایت دانست و افزود: همچنانکه در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان برومند ایران اسلامی وظیفه دفاع از کشور و ناموس و عزت خود را در اولویت تمام برنامه و زندگی خود قرار دادند و تعدادی از آنان در این مسیر به شهادت نائل آمدند و یا تعدادی از آنان از سلامتی خود را در راه رسیدن به این هدف بزرگ گذشتند ، امروز نیز جوانان ما برای تحقق حماسه اقتصادی و کسب موفقیت‌های هسته‌ای توان و ابتکار و خلاقبیت خود را بکار گرفته‌اند .

وی غرس 3000 درخت به یاد شهدای استان را طرحی بزرگ خواند، و گفت: این درخت‌ها در منطقه مصلی بزرگ سمنان ،پارک موزه دفاع مقدس سمنان و مجتمع فرهنگی و ورزشی ایثارگران کاشته می‌شوند تا ضمن گسترش و ایجاد فضای سبز زمینه لازم جهت تبدیل این قسمت از شهر برای رجوع مردم به منطقه‌ای فرهنگی فراهم خواهد شد .

همچنین سرهنگ فریدون رئیس ستاد کنگره سرداران و 3000 شهید استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات کمیته‌های ستاد کنگره گفت: زمینه‌های لازم برای برگزاری این اقدام و رخداد بزرگ فرهنگی و ارزشی در استان فراهم شده و در سال آتی نیز اقدامات و پیگیری‌های لازم در همین راستا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشت 3000 نهال به یاد شهدا نیاز به تعامل و همکاری بین بخشی بیشتری دارد،افزود: تهیه طرح مشخص با برگراری مراسمی ویژه با حضور خانواده های معظم شهدا و مسئولان کشوری و استانی در این طرج پیشنهاد شده است.

گنگره بزرگداشت سرداران و 3000 شهید استان در نیمه اول سال 94 برگزار می‌شود. همچنین اجلاسیه‌های شهدای شهرستان‌های هشتگانه استان در سال جاری در حال برگزاری است.