تاریخ : 1393,چهارشنبه 08 بهمن16:31
کد خبر : 31358 - سرویس خبری : اخبار

بازدید دانش آموزان لرستانی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس



مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: اردوهای راهیان نور در تعمیق باورهای دینی نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان،گودرز کریمی‎فر در جلسه شورای هماهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و اداره کل آموزش و پرورش لرستان، افزود: اردوهای راهیان نور در تعمیق باورهای دینی نقش بسزایی دارند و با این حال باید تمام تلاش خود را برای برگزاری این اردوها به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه نوجوانانی که تصور نمی‎کردیم بتوانیم از حیث فرهنگی بر روی آن‎ها اثرگذار باشیم در اردوهای راهیان نور و در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تحت تاثیر قرار گرفته‎‏اند، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور فراتر از اردوهای معمولی است که برگزار می‎شوند، بنابراین باید فراتر از یک اردو به آن‎ها نگاه کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اعزام 25 هزار نفر از دانش‎آموزان لرستان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، تصریح کرد: این اعزام‎ها در شرایطی صورت گرفت که سهمیه استان 24 هزار نفر پیش‎بینی شده بود اما خوشبختانه با تعاملی که بین آموزش و پرورش و سپاه استان برقرار شد موفق به اعزام 25 هزار نفر از دانش‎آموزان به این اردوها شدیم.

کریمی‎فر با تاکید بر اینکه امروز هر چه داریم به برکت خون شهدا است، اضافه کرد:شهدا و به‎ویژه شهدای دانش‎آموز سرمایه‎های ما برای انتقال ارزش‎ها و باورهای دینی به بدنه پهن پیکر آموزش و پرورش محسوب می‎شوند.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و حساس‎ترین دستگاه تربیتی در کشور نام برد و گفت: تعمیق معنویت،انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‎های اسلامی از مسائلی هستند که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن‎ها تاکید شده است.