تاریخ : 1393,شنبه 11 بهمن12:57
کد خبر : 31391 - سرویس خبری : اخبار

«صد نشان از بی‌نشان»



مستند «صد نشان از بی‌نشان» زندگی و فعالیت‌های شهید سردار شهید حشمت‌الله امینی جانشین گردان حمزه سیدالشهدا را به تصویر می‌کشد.

 

اکبر پیش‌بین کارگردان و تهیه‌کننده این مستند تلویزیونی به خبرنگار ایسنا گفت:این مستند 31 دقیقه‌ای که به نوعی مظلومیت شهید امینی هم را به تصویر می‌کشد،فردا شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء و از ساعت 18:10 از شبکه سوم سیما به روی آنتن می‌رود.

حشمت‌الله امینی مهرماه 1345در شهرستان سرپل ذهاب متولد شد. در عملیات‌های قادر و کربلای 5 آنچنان درخشیدند که تمام همرزمان و فرماندهان آن عملیات مهبوتش شدند.در عملیات والفجر 9 مجروح شد ولی همچنان به رزم با دشمن ادامه داد.

روز قبل از عملیات نصر 7 هنگامی که خبر می‌رسد گردان حمزه سید الشهدا شب اول وارد عمل نمی‌شود، نگران و بیقرار می‌شود که خود را به گردان‌های خط شکن برساند. اصرار هم رزمانش موثر نمی‌افتد با گردان خیبر از تیپ نبی‌اکرم (ص)وارد عملیات می‌شود در ضمن حمله جلوتر از همه و با بچه‌های اطلاعات عملیات حرکت می‌کند و با دشمن درگیری تن به تن می‌کند. در نبرد تن به تن بعضی‌ها گفتند که خیلی جلوتر از بقیه مجروح شده و شهید شد و ... ولی هیچ چیزی مشخص نبود نه شهادت نه اسارت فقط همین را گفتند که مفقود الاثر شده است... .

 

منبع: ایسنا