تاریخ : 1393,شنبه 11 بهمن13:49
کد خبر : 31401 - سرویس خبری : اخبار

پایان کنگره سراسری شهدای طلبه و دانشجو



به گزارش ایسنا، "علی رضایی" پنج شنبه 9 بهمن در کنگره سراسری شهدای طلبه و دانشجوی شهرستان ملایر که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اندیشه پروری و معرفت افزایی بر اساس سیره شهدای دانشجو و طلبه و ارائه الگوهای رفتاری بر مبنای سبک زندگی شهدای دانشجو و طلبه محورهای اصلی کنگره به شمار می روند.

وی تاکید کرد: هرگز نباید فراموش کنیم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، پیروزی سر افرازانه در دفاع مقدس و حفاظت از ارزش های آنان بیش از 250 هزار شهید تقدیم اسلام شده است که از این تعداد چهار هزار و 500 شهید دانشجو و نزدیک به 5 هزار شهید روحانی و طلبه داشته ایم.

رضایی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر مفتخر به تقدیم 25 شهید دانشجو و طلبه به انقلاب اسلامی است، بیان کرد: شان شهدای دانشجو و طلبه ایجاب می کند تا بزرگداشتی در سطح ملی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری کنگره از مهرماه 92 با تشکیل 12 کمیته کار خود را آغاز و با برپایی 150 جلسه توسط ستاد و کمیته ای برنامه های متعددی را برگزار کرد.

دبیر کنگره سراسری شهدای طلبه و دانشجو تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان به برکت 110 شهید شهرستان ملایر هزار و 100 اثر به دبیرخانه واصل شد که توسط کمیته علمی با مسئولیت دانشگاه ملایر و تلاش 54 استاد مجرب و عضو هیات علمی دانشگاه ها و حوزه های علمی 33 اثر برگزیده شد که امروز با حضور رئیس مجلس و وزیر ورزش و جوانان تجلیل شدند.

رضایی گفت: برگزاری کرسی های هم اندیشی در همه مراکز آموزش عالی شهرستان دیدار با خانواده‌های شهدا و برپایی مسابقات ورزشی از دیگر فعالیت‌های این کنگره به شمار می‌رود.

دبیر کمیته علمی کنگره سراسری شهدای دانشجو و طلبه ملایر ‌اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف را اعلام کرد.

دکتر"علی شانقی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان،‌ اظهار کرد: پس از بررسی دقیق کمیته داوران در بخش مقاله حمیدرضا شاملو علی آبادی، حمید گنجایش، حسین انصاری، صدیقه شیخ‌زاده، اکبرسیاوشی، معصومه سلامی، بهرام مرادی، اسماعیل خارستانی، ستاره موسوی، محمود آقاخانی و وجیهه صالحی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

وی افزود: در بخش داستان فاطمه نفری،آریا معصومی و مهسا عبدلی به تربیت مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش خاطره سمیه صارمی و در بخش قطعه ادبی مهناز روزبهانی حائز رتبه های برتر شدند.

شانقی ادامه داد: در بخش وبلاگ نویسی جاویدان اسماعیل پور،علیرضا پرندوش،‌ رحمان نجفی،‌ مهدی عباسی و هادی آفابیگی مقام‌های برتر را کسب کردند و در بخش عکس و نقاشی مجید طلا برگزیده شد.

دبیر کمیته علمی کنگره سراسری شهدای دانشجو و طلبه ملایر گفت: در بخش شعر کلاسیک علی اصغرشیری قم،‌ مصطفی پور کریمی،‌ آزاده سالمی،‌ محمد میرزایی و فریبا قیومی زاده و در بخش شعر نیمایی و آزاد‌ ثریا عبدی، اکبر آزاد پور،‌ آسیه رحمانی و فرحناز حمزه و در بخش شعر جوان‌ حمید هنرجو و سینا نجفی به ترتیب حائز رتبه های بر تر شدند.

شانقی ‌یادآور شد: در بخش دل نوشته آزاد اثر آذر باوند پور با عنوان "دریای آرا" به عنوان اثر برگزیده معرفی گرشد.