تاریخ : 1393,شنبه 11 بهمن17:17
کد خبر : 31414 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

ایثارگری نه نام و نه نان!



سیدرضا-  "ایثارگری" نه نام است و نه برای نان، ایثارگری دراعمال و رفتار و گفتار پدیدار است. روحیه ایثارگری یعنی دربرابر حق خاضع باشد و درمقابل ظلم و ستم بخروشد .حق طلبی و ظلم ستیزی برای منافع شخصی و گروهی نیست بلکه حق را در "اسلام" و دستورات قرآن و ائمه اطهارعلیهم السلام می بیند و دربرابرظالمان و ستمگرانی که درصددخاموش کردن و تضعیف و براندازی نظام اسلامی هستند سینه سپرمی کند.

 ایثارگری یعنی خودمان را برای ظهورحضرت حجه بن الحسن(عج ا...فرجه) آماده نماییم وانقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و استمرارآن به زعامت مقام عظمای ولایت(حفظه ا...) را بعنوان زمینه تدریجی و آمادگی برای ظهورحضرت قائل هستیم. اطاعت ازفرامین و منویات ولایت فقیه که درحال حاضر وجودنازنین مقام معظم رهبری هستند بعنوان پیش درآمد تبعیت مطلق از امام زمان(عج ا...فرجه) می باشد .

 " ایثارگران" نیروهایی هستند که جان برکف نهاده و دراین راه خودشان را اثبات نموده و " متی ترانا و نراک" را با دل وجان می گویند. درست است که مجلس و دولت قوانین و مصوباتی برای خدمت رسانی به ایثارگران وضع نموده و به اندازه توان و بعضا باورشان بخش هایی ازآن را اجرانموده و بخش هایی هم اجرانشده است اما نمی توانیم این کاستی های مادی و دنیوی را با مقوله " ایثاروشهادت" بسنجیم.

 درانقلاب اسلامی و دفاع مقدس اکثریت قریب به اتفاق رزمندگان اسلام ازاقشار مستضعف و متوسط جامعه بودند که براثرمجروحیت و اسارت اززندگی عادی عقب افتادند و عده ای ازاین ایثارگران بابیماری های مختلف و گاه ناشناخته دست وپنجه نرم می کنند و می بایست به آنان به صورت خاص خدمت رسانی می شد و خصوصا" برای درمان جانبازان نهایت سعی و تلاش بعمل می آمد اما کم توجهی ها و ضعف اراده درخدمت رسانی مطلوب که عمدتا" به بهانه های واهی کمبودها و کاستی های بودجه ای صورت گرفت و انتقادهایی که ایثارگران داشتند و دارند این شائبه را بوجودآورد که خدای نکرده مسئولان مربوطه براثر روزمرگی و دعواهای سیاسی دچار فراموشی شدند و پاسداری از فرهنگ ناب ایثاروجهادوشهادت را از اولویت خارج نموده و در مراتب نازل قرارداده اند.

 خداوندا! به مسئولین کشور دقت درتشخیص اولویتها و همت والا و لیاقت خدمتگزاری به اسلام و انقلاب عطافرما. خانواده معظم شهدا و ایثارگران را درپناه خودت حفظ بفرما. آمین یا رب العالمین.