تاریخ : 1393,شنبه 11 بهمن17:58
کد خبر : 31418 - سرویس خبری : باغ بهشت

سردارعاشورایی حسین قجه ای


سردارعاشورایی حسین قجه ای

 

تاریخ تولد :                         عاشورای سال 1337

نام پدر :  حاج جواد

تاریخ شهادت : 1361/2/15

محل تولد :   زرین‌شهر

طول مدت حیات :24

محل شهادت :   جاده اهواز-   خرمشهر

مزار شهید :   گلستان شهدای زرین شهر

 

ظهر عاشورای سال 1337 در زرین شهر متولد شد . پدرش از کشاورزان زحمتکش شهر بود. در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و تا اخذ مدرک دیپلم تحصیل نمود. از کودکی علاقه زیادی به ورزش کشتی داشت و به عنوان قهرمان اول وزن 48 کیلوگرم استان اصفهان برای چند سال متوالی معرفی گشت و با درخشش در مسابقات قهرمانی کشتی کشور به اردوی تیم ملی کشورش راه یافت .ورود او به غعالیت های سیاسی از دوران نوجوانی بود. سال 1356 به قم مهاجرت کرد و توسط مأموران ساواک دستگیر شد. چند مرتبه نیز به منظور فعالیت‌های سیاسی به شیراز و قم سفر کرد. سرانجام انقلاب اسلامی پیروز شد. وقتی دشمنان ایران استان های کردستان، سیستان وبلوچستان، مازندران وخوزستان را به آشوب کشاندند او به کردستان رفت تا با ضد انقلاب به مبارزه بپردازد.وی در  سرکوب گروه های آشوبگر کردستان در سال ۵۷ و قلع و قمع ۶۰۰ نفر از آنان در تپه‌های اطراف سنندج نقش بسزایی داشت.

 برای مدتی نیز فرمانده توپخانه سپاه مریوان را پذیرفت. اوج دلاوری های او را می توان در آزادسازی دزلی از دست کومله ها دانست . هنوز مدتی نگذشته بود که به عنوان فرمانده عملیات سپاه مریوان و دزلی معرفی گردید. حسین ماه ها با ضدانقلاب جنگید و در عملیات محمد رسول الله (ص) با سمت فرمانده عملیات حاضر شد. بعد از آن در دی ماه سال 1360 برای تشکیل تیپ 27 محمد رسول الله (ص) همراه با حاج احمد متوسلیان و همرزمانش به جنوب و پادگان دوکوهه عزیمت کردند .

 وی پس از تشکیل تیپ 27 درعملیات فتح‌المبین با نفوذ چند کیلومتری از بین نیروهای عراقی، نقش اصلی را با گردان تحت فرمانش در تصرف توپخانه عراق در عمق مواضع دشمن داشت . در سن ۲4 سالگی در تاریخ 1361/2/15 به همراه گردان سلمان که از اولین روز عملیات بیت المقدس وظیفه پدافند در منتهی الیه سمت چپ مواضع تیپ ۲۷ محمد رسول الله در حاشیه جاده اهواز خرمشهر را بر عهده گرفته بود در محاصره گازانبری دو تیپ زرهی عراق که مجهز به تانک های تی 72 لیزری بودند قرار گرفتند و با مقاومت چند روزه جلوی پیشروی نیروهای عراق را به ارزش از دست دادن جان خود و تمام شیر بچه هایش در گردان سلمان فارسی  گرفتند تا اینگونه نیروهای ایرانی توانشتند در سوم خرداد ماه سال 1361 خرمشهر را فتح کنند. ایستگاه گرمدشت جاده اهواز- خرمشهر جایگاه عروج این سردار عاشورایی و افتخار آفرین ایران بزرگ است.