تاریخ : 1393,یکشنبه 12 بهمن14:34
کد خبر : 31443 - سرویس خبری : اخبار

پرداخت عیدی به رزمندگان جنگ تحمیلی


پرداخت عیدی به رزمندگان جنگ تحمیلی

طبق توافقی که با وزارت دفاع در خصوص پاداش رزمندگان داشتیم حتما" به غیر از حقوق ماهیانه، تا آخر سال پرداخت یک پاداش پیش بینی شده است که به صورت یک عیدی درنظر گرفته شده است.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت از پرداخت عیدی به رزمندگان جنگ تحمیلی خبرداد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای پرداخت حقوق رزمندگان معسر در بودجه سال آینده 313 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دکتر"فتح اله حسینی" نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی درحاشیه جلسه علنی اظهار داشت:ما به دنبال این هستیم که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی با هماهنگی دولت این رقم را افزایش دهیم.
وی یادآور شد: سال گذشته 313 میلیارد تومان و امسال نیز همان عدد به عنوان اعتبارات برای رزمندگان معسر درنظرگرفته شده و متاسفانه این رقم افزایش نیافته است اما ما به دنبال آن هستیم که یک راهکار قانونی برای این موضوع پیدا کنیم و این اعتبارات را افزایش دهیم.
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در کنار مطالبات بحقی که این عزیزان دارند قطعا" تا عید برای آنها پرداخت یک پاداش پیش بینی شده است که به صورت یک عیدی درنظر گرفته شده است.
نماینده مردم غرب کشور در مجلس نهم با اشاره به تعریف حقوقی رزمندگان معسر یادآور شد: رزمندگان معسر به رزمندگان واجد شرایطی گفته می شود که دارای پرونده هستند و سپاه پاسداران آنها را به عنوان رزمنده معسر شناسایی  کرده و هم اکنون حقوق بگیر هستند و این از اقدامات خوب وزارت دفاع و دولت در این خصوص است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رزمندگان معسر به کسانی اطلاق می شود که برای اولین بار در سال 93 حقوق بگیر شدند چرا که در سال های گذشته فقط مبلغی را به عنوان کمک معیشت دریافت می کردند.
نماینده مردم استان کرمانشاه در بهارستان تصریح کرد: در آذر ماه سال جاری به رزمندگان معسر ، غیر از حقوق، پاداشی داده شد و اکنون نیز به دنبال این هستیم که طبق توافقی که با وزارت دفاع در خصوص پاداش این عزیزان داشتیم حتما" به غیر از حقوق ماهیانه، پاداش دیگری تا آخر سال داده شود.
وی با اشاره به رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی متذکر شد: امیدوارم با نگاهی که کمیسیون تلفیق و دولت به رزمندگان و ایثارگران دارند حقوق رزمندگان معسر به حد کافی افزایش یابد و من این موضوع را روشن می بینم.
دکترحسینی همچنین در پاسخ به این سوال که تعداد رزمندگان معسر حقوق بگیر افزایش خواهد یافت تاکید کرد: دولت رزمندگان معسر را شناسایی کرده است و تعداد آنها در حال حاضر 40 هزار نفر است و بعید می دانم که این تعداد افزایش پیدا کند چرا که اگر قرار بود افزایشی داشته باشد حتما" در این یکی دوسال انجام می یافت.
وی ادامه داد:براساس آمار و اطلاعات دقیق، این تعداد از رزمندگان معسر در کشور شناسایی شده است و قطعا" در صورت لزوم دولت برای افزایش این تعداد آمادگی کافی خواهد داشت.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کافی نبودن حقوق پرداختی به رزمندگان معسر تصریح کرد: این عزیزان در حال حاضر ماهیانه سه میلیون و 500هزار ریال به عنوان حقوق در یافت می کنند که که کفاف زندگی آنها را نمی دهد و امیدوار هستیم با کمک دوستان در کمیسیون تلفیق و مساعدت دولت مبلغی به آن اضافه کنیم.


کد خبرنگار : 12