تاریخ : 1393,چهارشنبه 15 بهمن16:39
کد خبر : 31595 - سرویس خبری : اخبار

تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در شهرستان قزوین




حسن اصلی تبریزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین به مناسبت گرامیداشت ایام دهه‌ فجر برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه دیدار و تجلیل از 53 خانواده جانباز و زندانیان سیاسی قبل انقلاب از جمله این برنامه‌ها است، بیان کرد: این دیدارها با حضور مسئولان و کارمندان بنیاد شهید صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی جانبازان در سه رشته تیر و کمان، تیراندازی و تنیس روی میز به مناسبت ایام دهه‌ فجر برگزار شد، گفت: جانباز محسن درگاهی موفق به کسب مقام دوم تیراندازی قهرمان کشوری مسابقات در رشته تپانچه شده است.

اصلی تبریزی خاطرنشان کرد: مسابقات کشوری تیراندازی جانبازان با حضور 165 ورزشکار از 30 استان در قالب 30 تیم ورزشی، کلاس‌های SH1 و SH2 در دو بخش ایستاده و درازکش از 5 تا 7 بهمن ماه در مجموعه المپیک کیش برپا شده است.

این مسئول برگزاری مسابقات ورزشی دارت ویژه جانبازان به همراه خانواده و یادواره شهدای بهمن ماه و انقلاب اسلامی در قزوین را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در ایام دهه‌ فجر عنوان کرد.

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین گفت: همزمان با ایام دهه‌ فجر، یادواره شهدای بهمن ماه و انقلاب اسلامی و حومه که در عملیات والفجر مقدماتی، والفجر 8 و ادامه عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل گشتند و 70 نفر از والدین شهدایی که در این ماه به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند، برگزار می‌شود.

اصلی تبریزی اضافه کرد: این مراسم با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پنج‌شنبه 16 بهمن از ساعت 14:30 تا 16 در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

این مسئول به گلباران مزار شهدا با عنوان مهمانی لاله‌ها اشاره کرد و گفت: این مراسم پنجشنبه 16 بهمن، ساعت 16 ظهر به صورت کشوری همزمان با سایر استان‌ها، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس در قزوین برگزار می‌شود.

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین اظهار کرد: مراسم فوق به صورت ویژه در گلزار شهدای شهرستان قزوین با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان استانی با هدف قدردانی از مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

اصلی تبریزی عنوان کرد: مردم و مسئولان شهیدپرور قزوین با حضور در این مراسم با آرمان‌های والای شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) تجدید میثاق می‌کنند.