تاریخ : 1393,شنبه 18 بهمن12:43
کد خبر : 31629 - سرویس خبری : اخبار

حماسه‌آفرینی شهدا مرهون همراهی همسران‌شان بود



به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، عابدین عابدی مقدم در نشستی با عنوان "زنان و دهه فجر انقلاب کارکنان زن بنیاد خراسان رضوی" در سالن شهید هاشمی نژاد افزود: وقتی اسلام به جایگاه زن پرداخت هیچکدام از ادیان به این مقوله توجهی اینگونه‌ای نداشتند و این پیامبر اسلام بود که بر اهمیت این مقوله تاکید کرد.

 

 

عابدی مقدم خاطرنشان کرد: این مادران و همسران شهدا و ایثارگران بودند که در هشت سال دفاع مقدس پا به پای همسرانشان در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و چه قبل و چه بعد از شهادت و مجروحیت عزیزانشان نقشی مهم و اساسی در دفاع از میهن اسلامی ایفا کردند.

وی نقش همسران شهدا را نقشی زیبا دانست و افزود: اگر تنها در مورد گوشه‌ای از ایثارگری‌های همسران شهدا سخنی گفته شود می‌تواند موضوع پژوهش‌ها و کتاب‌های بزرگ باشد.

عابدی‌مقدم بیان کرد: اگر همراهی همسران شهدا نبود و آنها از این رزمندگان حماسه ساز حمایت نمی‌کردند به طور حتم دفاع مقدس چنین دستاوردهایی را به همراه نداشت.

وی اظهار کرد: امروز جای آن است که از بانوان ایثارگر خود تحلیل کنیم و فراموش نکنیم که ایثارگری آنها افتخار و سربلندی برای مردم به همراه آورده است.