تاریخ : 1393,یکشنبه 19 بهمن18:32
کد خبر : 31711 - سرویس خبری : اخبار

وجود ۶ هزار فرزند شهید نخبه و سرآمد علمی



سمنان - قائم مقام حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود شش هزار فرزند شهید نخبه و سرآمد علمی در کشور گفت: دغدغه رهبری برای ساماندهی امور فرزندان شهدا پیگیری می شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حبیب الله حسنی صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری اولین یادواره شهدای نوجوان استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران در فرهنگسرای کومش ضمن بیان اینکه شش هزار فرزند شهید نخبه و سرآمد علمی در کشور وجود دارد اظهار داشت: این افراد سرآمد، مدرس دانشگاه در سطوح دانشیار و استاد تمام، دارای اختراعات و ابداعات، در حال تحصیل در خارج از کشور و ... هستند.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سامان بخشی به امور فرزندان، همسران، پدران و مادران شهدا را چهار ماموریت مهم خود می داند.

قائم مقام حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این مطلب که  بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار سند از شهدا، با علمی ترین روش های نگهداری، حفظ و حراست می شوند، افزود: این اسناد شامل عکس، وصیتنامه، تصویر، خاطره و ... است که با استفاده از داروهای مخصوص نگهداری از اسناد برای سالیان طولانی، از سوی بنیاد شهید مراقبت می شوند.

حسنی با تاکید بر اینکه روش های علمی و به روز بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراقبت از آثار شهدا با این روش ها، به مراتب بهتر از روش های حفظ آثار باقیمانده از جنگ جهانی دوم در کشورهای مختلف است عنوان کرد: در بخش پژوهشی این بنیاد تغییر ساختاری ایجاد شده است.

وی در خاتمه گفت: مرکز مطالعات و پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از حالت اجرایی خارج شده و به مرکزی علمی برای پیشبرد اهداف این بنیاد، تغییر ساختار یافته است.