تاریخ : 1393,شنبه 25 بهمن12:31
کد خبر : 31813 - سرویس خبری : اخبار

لزوم تبیین نقش سادات در تبلیغ و ترویج اسلام



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به ضرورت تبیین نقش سادات در تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام، گفت: برگزاری یادواره شهدای سادات، گامی برای رسیدن به این هدف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی جمعه 24 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: خاندان سادات به دلیل انتساب با فرزندان حضرت زهرا(س) در بین مردم از احترام و اهمیت خاصی برخوردار هستند.

 

وی افزود: بعضی از کشورها بدون جنگ با مسلمانان به اسلام روی آوردند که این یک افتخار است و مسلمان شدن ادیان مختلف و پذیرفتن مذهب شیعه یک افتخار بالاتری است که مسلماً نقش خاندان سادات در این زمینه، مهم و مؤثر بوده است.

 

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به نقش شهدای سادات در طول انقلاب و نهضت کربلا، گفت: لزوم تکریم شهدای سادات از دو لحاظ قابل بررسی است؛ نخست اینکه اهمیت احترام به شهدا در قرآن آمده است و از سوی دیگر روایات و احادیث بسیاری از پیامبر(ص) مبنی بر تکریم خاندان اهل بیتشان داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه والای شهدای سادات باید تمام ظرفیت‌ خود را جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این یادواره به کار گیریم و تمام دستگاه‌ها، نهادها و سمن‌های مردم نهاد باید همکاری لازم را با ستاد یادواره شهدای سادات داشته باشند تا شاهد یک وزن خاص برای اجرای برنامه سادات باشیم.

 

رضایی گفت: پیش از این، یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی، تخریبچی، دانشجویی، اصناف و دیگر یادواره‌ها در سطح شیراز و فارس برگزار شده و امروز هم باید تمام توان را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یادواره شهدای سادات بکار بندیم.