تاریخ : 1393,دوشنبه 27 بهمن14:16
کد خبر : 31923 - سرویس خبری : اخبار

اولویت موضوع شهدا همواره به صدا و سیما تأکید شود



معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیما در رابطه با برنامه های روز شهید گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید اولویت موضوع شهدا را همواره به صدا و سیما تأکید کند تا این سازمان در خلال مشغله های بسیار زیاد از این موضوع غافل نشود.

به گزارش «ایثار» حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم معاون امور استانهای صدا و سیما عصر امروز شنبه 25 بهمن ماه در دیدار با معاون فرهنگی و امور اجتماعی و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد در رابطه با روز شهید گفت: از شما درخواست دارم تا در ستاد بزرگداشت روز شهید نماینده ای از سازمان صدا و سیما نیز حضور داشته باشد تا هماهنگی ها در این زمینه بهتر انجام شود.

وی ادامه داد: در مورد برگزاری مراسم و مناسبتها نکته مهم انجام نمادسازی است تا معین شدن یک روز با یک مناسبت بیشتر به چشم آید. 22 اسفند با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز دارای شرایط خاصی است و ما در صدا و سیما در بحث شناساندن شهدا از نتایج کار رضایت کامل نداریم و معتقدیم که باید در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام موسوی مقدم روز شهید را یکی از خواستگاههای رسانه ای در کشور دانست و گفت: تلاش ما همواره در راستای نشان دادن اهمیت این روز و موضوع ایثار و شهادت بوده است. تأثیرگذاری آثار نمایشی، مستند و حتی انیمیشن با موضوع شهدا به مراتب بیشتر از تاثیرگذاری این آثار با موضوعات اجتماعی است.

معاون امور استانهای صدا و سیما افزود: به عنوان مثال در مورد تأثیر موضوع شهدا می توانم به سریال «شوق پرواز» که درباره زندگی شهید بابایی بود اشاره کنم. پس از پخش شدن این سریال فرمانده نیروی هوایی اظهار کرد که استقبال جوانان نسبت به قبل از پخش این سریال برای خلبانی بیشتر شده است بنا بر این رسانه بیشتر از همه جا به این دریای معرفتی نیاز دارند.

وی با اشاره به برنامه های مدنظر صدا و سیما درباره موضوع شهدا گفت: در حوزه رادیو بحث معرفی سرداران مطرح هر استان را در قالب برنامه ای با نام «30 سردار» اجرا کردیم که اختصاص به پخش نمایشنامه رادیویی و زندگی سرداران شهید هر استان داشت. برنامه ما این است که این طرح را ادامه دهیم؛ همچنین طرحی برای معرفی شهدا در زمان اذان ظهر و اذان مغرب از سوی شبکه 5 انجام شده که تصمیم داریم این موضوع را در بقیه شبکه ها نیز انجام دهیم.

حجت الاسلام موسوی مقدم در رابطه با شهدای ترور نیز گفت: نزدیک به 17 هزار شهید ترور در کشور ما وجود دارد که می توانیم به صورت روزنگار به معرفی هر کدام از این شهدا بپردازیم .

وی به تعامل مطلوب بین مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران در استانها با مراکز استانی صدا و سیما اشاره کرد و گفت: این تعاملات باید تقویت شوند؛ حوزه بنیاد با بقیه نهادها متفاوت است و باید با نگاه متفاوت به این تعامل نگاه شود.

وی در پایان گفت: خواهش من از بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که اولویت مسئله شهدا را همواره به صدا و سیما تاکید کند تا این سازمان در خلال مشغله های بسیار زیاد از این موضوع غافل نشود. همه چیز ما مدیون شهدا است و باید وظیفه خود را در مورد آنها به خوبی انجام دهیم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد با اشاره به نامگذاری روز شهید گفت: 22 اسفند روز شهید نامگذاری شده و سال قبل امتحان خوبی برای برگزاری این روز بود.

حجت الاسلام والمسلمین موذنی به ابلاغ دستورالعمل های برگزاری این روز به حوزه های استانی اشاره کرد و گفت: هماهنگی های لازم با بسیاری از نهادها و افراد مرتبط برای برگزاری این روز انجام شده است و محور همه مسائل صرفاً بزرگداشت شهدا است و در این مسیر فضای صدا و سیما می تواند بیشتر به ما کمک کند.

همچنین در ابتدای این دیدار محمد اسفندیاری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و دبیر شورای اطلاع رسانی بنیاد و مسئول کمیته اطلاع رسانی روز شهید به اهمیت همکاری با صدا وسیما اشاره کرد و گفت: اگر صدا و سیما در بحث اطلاع رسانی تعامل لازم را داشته باشد هر موضوعی به بهترین شکل معرفی خواهد شد و حوزه استانهای صدا و سیما در موضوع ایثار رو شهادت اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: مراسم روز شهید در سال گذشته برای نخستین بار به شکل منسجم برگزار شد. قبل از برگزاری مراسم روز شهید بر اساس یک سنجش افکار مشخص شد که تنها یک درصد مردم از وجود چنین روزی خبر دارند اما پس از اقدامات انجام شده در سال گذشته این رقم به 17 درصد افزایش یافت به همین دلیل امسال با اهتمام بیشتری این طرح را پیگیری می کنیم.

گفتنی است، محمد اسفندیاری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمد اوژن رییس اداره ارتباط با رسانه ها، معصومه غفوری رییس اداره محتوا و نظر سنجی، پرویز فروغی رییس اداره مناسبت های بنیاد، ناصرالدین اسلامی فرد، محمدرضا داوطلب، مصطفی رمضانی،اسماعیل عزیزخانی و مهدی طوریان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و اطلاع رسانی بنیاد در این جلسه حضور داشتند.