تاریخ : 1393,شنبه 02 اسفند12:57
کد خبر : 32054 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری یادواره شهید آیت‌الله ربانی



فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: هدف از برگزاری یادواره‌های نظیر یادواره شهید آیت‌الله ربانی‌شیرازی، ارائه و معرفی الگوهای اسلامی انقلابی در حوزه فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سردارسرتیپ غلامحسین غیب‌پرور شامگاه پنجشنبه 30 بهمن در نخستین یادواره شهید آیت‌الله ربانی شیرازی که در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: این شهید بزرگوار تمام عمر خود را وقف اسلام کرد. استان فارس از قرن‌های متمادی آراسته است به وجود علما و بزرگمردانی که در مکتب امام صادق‌(ع) تربیت شده اند. علمای بزرگی همچون آیت‌الله العظمی حسینی الهاشمی، آیت‌الله العظمی محلاتی، بیت شریف دستغیب که سابقه 800 ساله در این دیار دارند و امروز ما اهالی استان فارس مفتخریم به وجود عالم فرزانه‌ای مانند آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب.

 

غیب‌پرور با اشاره به وجود خاندان حدائق، آیت‌اللهی و موسوی لاری، این‌ها را ستاره‌های کهکشان فارس و جنوب ایران برشمرد و گفت: هدف ما از برگزاری این جلسات و نام آوری علما و بزرگان و فضلایمان ارائه الگوهای اسلامی انقلابی در حوزه فرهنگ است، ما می خواهیم الگوسازی کنیم. برخی‌ها در حوزه فرهنگ راه را گم کرده‌اند. انقلاب اسلامی با این سابقه درخشان انصاف نیست که دریچه ای کاذب به روی مردمان شریفش بگشایند.به همین مناسبت دبیرخانه مربوط به علما به فضل خداوند بزرگ در مجموعه عظیم و نورانی بسیج افتتاح خواهد شد. ما موظفیم به اینکه علمای خود را به جامعه خوب معرفی کنیم و به فضل خداوند بزرگ این کار شدنی است.

 

غیب‌پرور گفت: شهید آیت‌الله ربانی این شهید وارسته، اول فقیهی است که توسط امام در شورای نگهبان بعد از انقلاب منصوب شد. او تمام عمر خود را وقف امام کرد و اولین فقیهی است که مرجعیت امام بزرگوار ما را اعلام کرد.

 

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تاکید براینکه برگزاری یادواره شهید آیت‌الله ربانی آغازی است برای معرفی این چهره درخشان به ملل مسلمان، گفت: این آخرین جلسه و یادواره نخواهد بود.

 

غیب‌پرور با اشاره به در پیش بودن یادواره شهدای سادات استان فارس گفت: روز 14 اسفند در سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) این یادواره برگزار خواهد شد.

 

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در استان فارس 850 سید شهید به امام بزرگوار لبیک گفتند و اکنون در کنار حضرت علی‌(ع) تا قیامت میهمان هستند.