تاریخ : 1393,شنبه 02 اسفند13:11
کد خبر : 32055 - سرویس خبری : اخبار

گرامیداشت شهید دکتر رهنمون



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پنجمین کنگره علمی تروما و طب رزم و یادواره شهید دکتر رهنمون، روزهای 7 و 8 اسفندماه در محل بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) در دارخوین استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- دکتر ایرج نظری با اعلام این خبر اظهار کرد: این برنامه‌های علمی و فرهنگی با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی استان خوزستان و کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جامعه جراحان ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، معاونت بهداشت و درمان سپاه، فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان و فرماندهی بهداری جنوب برگزار می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: این کنگره به منظور پاسداشت و یادآوری خدمات درمانی و با ارزشی که توسط جامعه خدوم پزشکان و جراحان در دوران دفاع مقدس ارائه می‌شده است و همچنین همراه با مراسم بزرگداشت شهید دکتر رهنمون که یکی از شهدای برجسته جامعه پزشکی است از سال 88 بصورت سالانه در سرزمین مقاومت و ایثار خوزستان همیشه سرافراز برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: در این کنگره از پشکسوتان و خانواده‌های شهدای جامعه پزشکی و پزشکانی که مایل به شرکت در این کنگره هستند دعوت بعمل آورده‌ایم تا با حضور خود در این کنگره به عظمت و تاثیرگذاری علمی و فرهنگی آن بیفزایند. این کنگره از ساعت 8 صبح روز پنج شنبه هفتم اسفندماه در محل بیمارستان صحرائی امام حسین (ع) آغاز به کار خواهد کرد و در بعدازظهر پنج شنبه در ساعت 15 مراسم بزرگداشت و یادواره شهید دکتر رهنمون و در روز جمعه هشتم اسفندماه نیز ادامه کنگره طب رزم برگزار خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در طی دو روز برگزاری کنگره در پنج پانل علمی در ارتباط با آسیب‌های اعضای مختلف بدن در مواجهه با تروما و حملات شیمیایی است بحث و گفت‌وگو می‌شود و در قسمت فرهنگی این برنامه مراسم ملی جایزه شهید دکتر رهنمون را برگزار می کنیم.

 

نظری گفت: با توجه به اینکه دو نهاد عمده درگیر در برگزاری کنگره، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جامعه جراحان ایران است، سعی کرده‌ایم که افرادی که در زمان جنگ حضور داشته‌اند در این کنگره به ارائه مباحث علمی مورد نظر بپردازند و در این بین دستیاران رشته‌های جراحی از حضور این عزیزان در بحث‌های علمی استفاده لازم را بعمل بیاورند.