تاریخ : 1393,شنبه 02 اسفند16:22
کد خبر : 32068 - سرویس خبری : عکس

یک مجلس ختم متفاوت/تصاویر


یک مجلس ختم متفاوت/تصاویر

دیروز جمعه اول اسفند مسجد جامع رسول اعظم شهرک شهید محلاتی، شاهد برگزاری یک مراسم سوگواری متفاوت برای یک غنچه کوچک بود.

فاش نیوز- دیروز جمعه اول اسفند مسجد جامع رسول اعظم شهرک شهید محلاتی، شاهد برگزاری یک مراسم سوگواری متفاوت برای یک غنچه کوچک بود.

دیروز جمعه اول اسفندماه، مراسم ختم محمد مهدی نیکپور، فرزند7 ساله جانباز 70%  دوپا قطع و نخاعی در مسجد جامع تازه تأسیس رسول اعظم شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

 محمد مهدی که تازه 7 ساله شده بود و از مهر امسال به مدرسه رفته بود ، در یک حادثه از دست رفت و داغ بزرگی را بر دل پدر و مادر صبور خود گذاشت!

 در این مراسم که از ساعت 3 بعداز ظهر دیروز آغاز شد، جمعیت زیادی از ساکنین و اهالی شهرک شهید محلاتی، شهرک های اطراف و ... شرکت کردند و ویژگی بارز این مراسم شرکت تعداد بسیار زیادی از جانبازان در این مراسم بود به گونه ای که  مسجد جامع رسول اعظم مملو از جمعیت  شده بود.

 نکته  قابل توجه  این بود که از آنجایی که این اتفاق برای همه غیر منتظره بود و همه به داغ از دست دادن تنها فرزند و درد بینهایت آن برای جانباز نیکپور و همسر ایشان واقف بودند، همه شرکت کنندگان در مراسم از اعماق وجود برای پرپر شدن آن نوگل زیبا، سوگوار بودند و مراسم مثل خیلی از مراسمات، شکل صوری و رسمی نداشت و صدای گریه یک لحظه هم قطع نمی شد و حال مادر این کودک معصوم 7 ساله، غیرقابل توصیف بود!

به همین دلیل مداح مراسم نیز در نوحه خوانی هایش از رنج ها و مصائب ائمه در این رابطه می خواند و سخنران نیز که حجت الاسلام شهاب مرادی بود، آیات و روایات بسیاری از اجر جزیل صبر بر از دست دادن فرزند  را بیان نمود تا مرهمی باشد بر داغ دل داغدیده آن جانباز صبور و همسرش.

و یکی از لحظات تکان دهنده مراسم نیز زمانی بود که مداح از آروزی محمد مهدی برای پزشک شدن تعریف کرد و اینکه این نوگل پرپر، آرزو داشت پزشک شود و تصور پاک و کودکانه اش بر این بود که میتواند بدین وسیله پاهای جامانده در جبهه پدر قهرمانش جانباز نیکپور را خوب کند و ... همین آرزو قلب و دل همه حاضران را سوزاند.

یکی از صحنه های تکان دهنده مراسم، ورود هم کلاسی های محمد مهدی بود که هریک با شاخه ای گل برای شرکت در مراسم وارد مسجد شدند و حتی همین حضور این کودکان خردسال در مراسم ختم که یادآوری کننده سن و سال محمد مهدی هم بود، دل همه شرکت کنندگان سوگوار را به درد آورد.

 مراسم ختم از ساعت 3 تا 5 به زیبایی و باشکوه هرچه تمام تر و در شأن آن جانباز و همسر صبور و خانواده محترم ایشان برگزار گردید و همه برای ایشان از خداوند طلب  صبر نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس هایی به کوشش جانباز هنرمند، حسین عبادپور

 


کد خبرنگار : 17